Kom ihåg mig?

Taskig tajming

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-26, 17:25 #1
freteks avatar
fretek fretek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 111
fretek fretek är inte uppkopplad
Medlem
freteks avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 111
Standard Taskig tajming

Fick nyss ett nyhetsbrev från ett av Sveriges största webbhotell. Nyhetsbrevet från dem brukar vara bra med en del matnyttig information. Men denna gång inleds nyhetsbrevet om en massa skryt om att de investerar miljoner för stabilare e-post. Samtidigt har de väldigt stora problem med e-posten, ja problemen uppmärksammas även i media ( ex http://www.idg.se/2.1085/1.445522/ny...rul-hos-loopia )
fretek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2012-04-26, 20:20 #2
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 497
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 497
Det vore intressant, med tanke på Loopias alla problem med eposten, att få en mera detaljerad vy på allt som hänt och en eventuell handlingsplan såvida inte alla problem är helt slumpmässiga.

Jag tror det skulle vara bättre så att deras kunder (och konkurrenter) ser att de har en helhetssyn över situationen och kan utarbeta en långsiktig plan istället för att försöka släcka bränder.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2012-04-27, 09:14 #3
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 97
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 97
Citat:
Ursprungligen postat av fretek Visa inlägg
Fick nyss ett nyhetsbrev från ett av Sveriges största webbhotell. Nyhetsbrevet från dem brukar vara bra med en del matnyttig information. Men denna gång inleds nyhetsbrevet om en massa skryt om att de investerar miljoner för stabilare e-post. Samtidigt har de väldigt stora problem med e-posten, ja problemen uppmärksammas även i media ( ex http://www.idg.se/2.1085/1.445522/ny...rul-hos-loopia )

Hej

Det är självklart tråkigt att det upplevs som skryt i nyhetsbrevet, det får jag ta till mig. Tanken var inte på något sätt att skryta utan att informera våra kunder att vi faktiskt gör något, att vi tar detta på största allvar.

Att vi investerar i ett nytt system är för att vi vet att det system vi har idag inte är stabilt och ja, vi borde gjort det tidigare. Vi vill att våra kunder ska använda vår e-post utan att vara oroliga över om det fungerar eller inte.

Det problem som varit denna vecka har inget med det nya systemet att göra utan är fortfarande det gamla. Vi jobbar parallellt att försöka fixa det gamla samtidigt som vi vill ha upp det nya så fort det bara går.

Jag ber verkligen om ursäkt till de kunder som drabbas av detta men kan garantera att vi gör allt vi kan för att avbrott som denna vecka ska undvikas.

/Jimmie Eriksson
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2012-04-27, 10:18 #4
ITisGood.ses avatar
ITisGood.se ITisGood.se är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 346
Skicka ett meddelande via MSN till ITisGood.se
ITisGood.se ITisGood.se är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ITisGood.ses avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 346
Skicka ett meddelande via MSN till ITisGood.se
Jag ser det inte riktigt som skryt heller. Det är ju inget konstigt att man satsar pengar på sina system för att åtgärda de problem man har.

Loopia har haft mycket problem med mailen ett tag nu och det är ju bara bra att de satsar hårt för att komma tillrätta med problemen. Att byta ett mailsystem på ett stort webbhotell är dock inget man gör i en handvändning och det tar tid hur mycket resurser och pengar man satsar.

Det vore dock väldigt intressant för oss kunder om hur långt ni kommit i ert förändringsarbete. Har ni någon tidsplan? När kan vi förvänta oss att det nya systemet kommer i drift? För jag antar att det kommer vara fortsatta problem så länge ni sitter kvar med det gamla.
Jag tror ni skulle kunna rädda ert rykte en hel del om var mer öppna med vilka åtgärder ni kommer genomföra och tidsplanen för dessa.

Jag lider med er Loopia. Ni måste ha det tungt just nu. Hoppas ni kan hitta en lösning så fort som möjligt.
__________________
Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com | @pelmered på Twitter - Följ mig gärna | Jobbar som frilansande webbutvecklare/konsult.
ITisGood.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2012-04-27, 11:45 #5
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 523
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 523
Jag tycker heller inte det var ett skrytmejl de skickade. Jag fick det dock förstan igår. Nu använde rjag försvisso egen MX server (hotmail) för e-posten och har inget att klaga på. Allt har flyttit på bra hos Loopia och så länge det gör det och jag blir bra behandlad i supporten så är jag väldigt nöjd
__________________
Sugen på ett billigt abonnemang? Speciellt billigt för studerande, barn och pensionärer.. Läs mer här: Vimla (en del av telenor)
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2012-04-27, 16:27 #6
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 97
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 97
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Jag ser det inte riktigt som skryt heller. Det är ju inget konstigt att man satsar pengar på sina system för att åtgärda de problem man har.

Loopia har haft mycket problem med mailen ett tag nu och det är ju bara bra att de satsar hårt för att komma tillrätta med problemen. Att byta ett mailsystem på ett stort webbhotell är dock inget man gör i en handvändning och det tar tid hur mycket resurser och pengar man satsar.

Det vore dock väldigt intressant för oss kunder om hur långt ni kommit i ert förändringsarbete. Har ni någon tidsplan? När kan vi förvänta oss att det nya systemet kommer i drift? För jag antar att det kommer vara fortsatta problem så länge ni sitter kvar med det gamla.
Jag tror ni skulle kunna rädda ert rykte en hel del om var mer öppna med vilka åtgärder ni kommer genomföra och tidsplanen för dessa.

Jag lider med er Loopia. Ni måste ha det tungt just nu. Hoppas ni kan hitta en lösning så fort som möjligt.

Hej

Tackar för ditt svar. Vi vill inte gärna ge ett tidsestemat då oförutsedda saker kan uppstå som gör att detta arbete drar ut på tiden.

Själva flytten av kunder till det nya systemet måste ske säkert för inga fel får uppstå och det kommer ta lång tid innan alla kunder är flyttade.

Jag kan dock meddela att vi påbörjar flyttandet redan nu till helgen. Mer information kommer komma löpande via våra kanaler.

/Jimmie Eriksson
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2012-04-28, 15:59 #7
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Skicka ett meddelande via MSN till Jonas
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Skicka ett meddelande via MSN till Jonas
Ännu taskigare tajming är väl att Loopia skickar ut en undersökning om man skulle rekommendera dom till någon.

Härligt när man har sådana problem och kunderna dessutom är medvetna om detta...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Skärmavbild 2012-04-28 kl. 15.57.33.jpg (12.2 KB, 46 visningar)
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2012-04-30, 08:18 #8
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 97
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 97
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
Ännu taskigare tajming är väl att Loopia skickar ut en undersökning om man skulle rekommendera dom till någon.

Härligt när man har sådana problem och kunderna dessutom är medvetna om detta...

Hej

Jag tycker det är perfekt tajming. Vi vill veta hur ni kunder ser på oss och inte bara när det rullar på och alla är glada. För att få en verklig bild måste dessa undersökningar ske även när problem finns.

/Jimmie Eriksson
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2012-05-03, 11:26 #9
Mimikryp Mimikryp är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 3
Mimikryp Mimikryp är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 3
Lightbulb Aha!

Ah, då förstår jag... Jag började använda Loopias mail för typ en vecka sedan, och det har ju strulat hela tiden. Jag undrade vad jag gett mig in på, även om jag inte på allvar börjat ge ut min nya e-postadress till folk.
Men, en viktig fråga till Loopia; De mail som skickas till min loopia-adress, kommer de fram? Men kanske med fördröjning?
Mimikryp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2012-05-03, 11:45 #10
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 97
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 97
Vi beklagar detta och jobbar med att migrera er kunder så skyndsamt som möjligt.
Det är oerhört tråkigt att dessa kraftiga överbelastningarna sker just nu i samband med att vi ska migrera er kunder men tekniker jobbar dygnets alla vakna timmar med att lösa detta så snart som möjligt.
De meddelanden som inkommer ligger på våra servrar för inkommande epost. Så fort en slot blir ledig på din server så levereras sedan meddelandet dit. Pga den onaturligt höga last som nu råder på delar av systemet så tar det dessvärre tid innan dessa luckor för slutleverans dyker upp.
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017