Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-30, 00:00 #4
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av SvanteH Visa inlägg
5000 besökare samtidigt eller under en hel dag? Vad finns för information på sidan, är det mycket statiskt innehåll? Har du en vana när det kommer till att sätta upp en VPS?
Samtidigt, det lär dock snabbt gå ner till ett par hundra samtidigt. Det är väldigt svårt att säga då jag skickar trafik via mina sociala medier och det blir rejäla peakar ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Det hänger på väldigt många faktorer... Använder du några tunga plugins eller liknande? Dock skulle jag påstå att det du främst ska ta i åtanke är antal beräknade sidvisningar per sekund under högkonjunktur, dvs under den tiden på dagen då trycket är som störst. Om den siffran är nån per sekund eller mindre så tror jag du klarar dig på vilken vps som helst som klarar av att driva Wordpress. Har du en sidvisning/sekund eller mer så kanske du får skala upp lite.

Hade jag varit dig så hade jag tagit en OpenVZ maskin hos Glesys. Detta just för att OpenVZ kan du skala under drift och du kommer väldigt långt på ca 150 kr/mån.

Detta alternativ kräver lite "VPS-vana" dock.
Tack för tipset!

Jag använder en WooCommerce men det är inte en e-handelsplats, utan pluginet används för att funktionen för orderhantering och möjlighet att köpa en enstaka produkt för hemsidans inbyggda valuta funkar väldigt smidigt.

Utöver det UltimateMember och myCred. Det är väl de största pluginen skulle jag säga.

Dessvärre har jag ingen VPS-vana alls.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat