FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Administratör
|
Självklart. Men för de som aktivt använder signutaren och profilen för att få en skjuts i sin sökmotormarknadsföring så tycker jag man kan visa större uppskattning. De som inte gör det behöver ju heller inte tacka för något de inte beställt
![]() www.dn.se - PR8. www.google.se - PR9 (Denna är nog mest troligt manuellt redigerad) www.planetsix.se (och några av siterna listade där) PR8 Några fler kommer jag inte på men det ska finnas.
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
PR8 > http://www.sverige.org/
hehe, ganska häftigt att den är viktigare än aftonbladet enligt google ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Min PR (Webboteket) hoppade från 0 till 5 förra gången, och från 5 till 6 nu. Inte illa efter knappt tre månader antar jag, kudos till WN.
Men eftersom min PR till 99.9% är WN, så undrar jag vad PR rankningen är värd? Det är ju inte min eller sajtens förtjänst precis. Jag känner att jag har missat nåt, hög rankning är tydligen bra men till vad? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, WN boostar verkligen pageranken. Iofs inte för mig ännu men det kommer nog i nästa uppdatering. Jag får väl ta och tacka i förskott :-)
Kollade runt och det är som sagt inte vanligt med svenska sajter som har PR 8 eller mer. Några exempel förutom de nämnda är Kelkoo.se Lunds Universitet Uppsala Universitet Linköping Universitet Göteborgs Universitet Stockholms Universitet Umeå Universitet Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
ganska anmärkningsvärt är ju att www.lunarstorm.se har PR6. www.sweden.se och www.sverige.se har båda PR8. vet inte riktigt om PR symboliserar "importance" så bra (längre) eftersom lunarstorm antagligen är viktig för fler personer än vad sverige.se är? kan ju iofs diskuteras. fick jag däremot själv PR:a lunarstorm skulle den nog hamna kring 0, men det är ju en annan typ av importance som mäts. men den "importance"-graden finns ju i grund och botten för att mäta den "importance" människor anser att sajten har om jag tolkat det hela rätt. föreningssparbankens sida hamnar också på PR6. vet inte riktigt om jag anser själv att mina sidor är lika "viktiga" som ex. den. mina funderingar är alltså: är det inte risk att Google också börjar fundera i dessa banor och kommer göra något (drastiskt) för att förändra ranksystemet nu när det börjar slå mer och mer fel samt många sidor börjar hamna så pass högt som de gör? En del länkar som berör PR som kan vara intressanta kommer här: Pagerank Explained Correctly with Examples PR - pricing WN: Google datacenters WN: Att sälja PR PageRank explained A Survey of Google's PageRank PR påverkade av länkar
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Administratör
|
Ja det jag menade var ju mest exempel på hur välkända siter som ligger i den nivån. Aftonbladet har samlat på sig 8000 backlinks som har PR4 eller mer under sin tid på nätet och ligger just nu på PR7.
Pagerank fungerar så att det finns en viss mängd pagerank över alla googleindexerade siter. Om en får mer får en annan mindre någonstans... WN är unikt och därför har alla medlemmar här så hög pagerank... för ett tag sedan ändrade Google så pagerank inte har lika stor kraft bland faktorerna som avgör vad det blir för sökresultat. Mer viktigt är huruvida siter som länkar dit har samma typ av innehåll eller ej m.m. Jag tycker inte man kan jämföra pagerank på Föreningssparbanken och WN eftersom de är 2 helt olika typer av siter däremot är föreningssparbanken mest relevant på ordet föreningssparbanken och du åker inte om dom även fast du har PR8 och ändrar titel till Föreningssparbanken... så Pagerank visar hur viktig siten är med det typ av innehåll den är skapad för och därför visar google relevanta resultat också.
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Med risk för att bli lite OT: Hur har wn.se kunnat bli en PR 8 ?
Nu tycker jag att de defenitivt är värda det ![]() //Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Administratör
|
Jepp visst är det kul att WN fördelar tillbaks PR till siter som länkar till WN, däremot skall vi snabbt fixa så siter som inte länkar till WN kan dra fördel av detta, det skall inte vara så enkelt som att logga in här och posta ett skitmeddelade för att boosta en websida, isf kommer vi överösas av spammeddelande snart.
Lösning kommer snarast. WN
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
WN
![]() |
Svara |