FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Så himla många har faktiskt inte sagt det. De har sagt att deras priser är bra. Jag fattar inte varför de klassar sig som "bäst i test" iw tar med webbhotell som betalar för sig... bland annat. Skall skicka in ett brev till loopia om förlorade inkomster..
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det här felet känns så enkelt att avhjälpa. Båda dns-servrarna nere är ett no-no. Jag har mailat och frågat vad deras plan är för att förhindra en återupprepning av detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är verkligen budget av dom att lyckas få ner båda DNS servrarna, hur lyckas dom. Eller har dom bara en NS med dubbla IP och bind chroot eller något fult.
Deras tekniker verkar vara lika inkompetenta som telias, dom är verkligen bra på lyckas få ner DNS. Sist dom uppdaterade sina NS lyckades dom få ner typ alla i Sverige dom hade. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Låtom den som äro utan nertid kasta den första stenen.
Nivån på wn sjunker proportionellt mot hur mycket Loopia Webbhotell AB växer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När dom växer måste dom även klara av hantera det, inte bara tänka få mer pengar i fickan. Växer dom förfort utan klara av det kommer det bara bli sämmre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Borde inte alla konkurrenter sitta och gnida händerna av lycka när Loopia har downtime istället för att öppet kritisera dem på ett publikt forum?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, men det är inte första gången Loopia säger dom är bäst eller "Oj det var en kund som körde något som fick servern att dö" Vi har inga UPS som klarar av större elavbrott.
Dom borde faktiskt våga stå för sina avbrott och inte säga det ska inte hända någon mer gång. Eller inte skylla ifrån sig att en av deras kunder lyckades få ner hela deras servrar. Bara för man bedriver eget webbhotell så betyder inte det att man inte har privata åsikter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Klart man ska stå för sina misstag, men jag har inte hört någon förklaring till denna nertiden.
Jag blev själv drabbad och det kostar mig såklart pengar varje timme som mina butiker och siter har avbrott, men i det stora hela är 2 timmar ingenting jämfört med det jag upplevt innan jag bytte till Loopia. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Då är vi uppe i två avbrott på senare tid som Loopia inte förklarar anledningen till eller ens låtsas om, än så länge. Jag är lite nyfiken på vad som orskar all problem vi sett på sistone.
Kan det bero på att teknikern tagit semester? ![]()
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dom lägger ner massa pengar på domäner som dom säljer till underpris, tycker att dom borde sattsa pengarna på UPS eller mer folk och mer redundans.
Lär ju inte bli bättre sälja webbhotell konton för 4:- så dom får X nya kunder att trycka in på servrarna. Nu kommer dom få alla oseriösa folk med som köper konton för det inte kostar något. Kommer säkert bli flera hundra dåliga sidor som äter minne och cpu nu. Nu kan ju en 12 åring ha råd köpa 10 konton. Känns som loopia börjar förstöra det dom var bra på, kvalitet. Känns som det varit en del ökning på avbrott sista tiden. Självklart finns det andra som har mycket mer downtime, men problemet ligger i att försöka få in så många kunder som möjligt. Mer kunder blir mer problem. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|