FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nej, jag är inte emot Linux.
Det är rätt lätt att sälja bilar också; det innebär inte att det är tillåtet för Bilia att sälja Volvo 40% billigare än övriga volvohandlare; för att "stjäla" kunder från dem. Som konsument klagar du inte för att du får något nästan gratis; om du däremot tvingas betala 10 ggr så mycket på sikt för att monopolisten sätter sina priser som de vill tror jag att du skulle klaga.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Supermoderator
|
hur många webbhotell idag har inte "registera en domän för 1 kr"
Varför gnälla på loopia då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
jonny, det är skillnad på att sälja saker billigt och på att dumpa priserna, dvs utnyttja sin position som marknadsledande/stor/elak.
Om loopia börjar ta 10x priserna och alla andra har gått i konken så ser jag bara det som en utmärkt affärsmöjlighet för mig själv.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fick precis "spam" från Loopia. Läste i slutet av texten:
Du har fått detta e-postbrev eftersom du har registrerat ett domännamn genom oss och/eller använder vår tjänst LoopiaDNS. Om du inte vill få liknande information från oss, svara då bara på det här e-postbrevet med ämnesraden "TA BORT". Så anledningen till att dom ger bort sin LoopiaDNS gratis konto gör att dom får spama med reklam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
patrikweb du har fan aldrig några positiva inlägg. Var får du all skit ifrån? Läs avtalen innan du kommer med anklagelser!
När det gäller Loppias affärsmetoder så tycker jag personligen inte det handlar om pirsdumping över huvudtaget utan bara ett jävligt bra sätt att ragga kunder på. Sänka priserna under nivån på konkurenterna är väl vad vi alla strävar efter? Kan man skapa produkter till bättre kvalité som Loopias DNS-panel är mot andras vad jag provat och att men sen kan göra det till ett lägre pris är väl guld värt för en konsument! Tror du verkligen ICA stämmer Lidl och Netto eller Beijer stämmer Rusta eller Cheapy hela dagarna för att dom kan sälja billigare varor eller tjänster? Skulle inte tror det. Istället försöker dom hitta vägar att själva bli biligare. Det är den underbara världen med fri företagsamhet ![]() Bara mina 2 cent! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Se http://www.nic.se/ombud/ombud_statistik_tillvaxt.shtml Loopia har registrerat 7 335 se-domäner de senaste 90 dagarna och koncernen har registrerat 8 861 domäner. Det är mer än dubbelt så många som B-one som ligger tvåa på listan. Och genom att Loopias ORDINARIE PRIS ÄR LÄGRE än inköpspriset har Loopia dumpat priserna och utnyttjar därmed sin ställning som marknadsledande för att hålla konkurrenterna "på mattan".
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Låter förresten konstigt att man inte får sänka priserna om man är störst. I och för sig inte så märkligt då att folk klagar på att t.ex. Telia har så höga priser.. Edit: Tog bort några meningar (trött!). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är så typiskt.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Medlem
|
Om Loopia skrapat ihop sina pengar och sin erfarenhet skall de få sata allt hur de vill, det är inte mer än rätt. Alla företag drömmer väl om att bli ledande på marknaden. Antar att anmälarna hellre skulle se en kartell.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|