FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Någon som har köpt kylning inför den här säsongens värme och kan rekommendera någon som fungerar bra?
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag va o tittade på den och den är helt värdelös. Rusta har en kunglig mojäng för 3000kr, tyst och ger bra kyla, har dock bara sett den i butiken och provkörde lite där men den såg helt ok ut. Sen finns såklart andra dyrare lösningar också. Just nu, vid 23.00 på kvällen har jag 31.2 grader inomhus med 2 fönster + balkongdörren öppen, jag är fruktansvärt sugen på en såndär mojäng jag med ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Kan inte du köpa en och testa Decibel? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag köpte en halvdan variant förra sommaren. Den låter rätt mycket. Emellanåt måste jag stänga av den när jag ska prata i telefon.
Tro inte på butikernas egna skyltar. OnOff, Elgiganten med flera verkar inte förstå skillnaden på 20 m2 och 20 m3. Tillverkarna anger kubikmeter.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Skulle vara ganska intressant att se var man behöver lägga sig prismässigt/effektmässigt för att få en vettig.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Medlem
|
Tips: Bo ett år utomlands i nåt varmt land, och kom sen hem och jobba i Sverige i 30-gradig svalka.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag köpte aldrig förra sommaren men denna sommaren visste jag vad som väntade mig så det blev rusta redan i början av juni och köpte en Fasett AC för 3000kr. Finns en som kyler lite bättre för 1000kr mer men äter bra mycket mer ström. Den är gjord för 12-20 m2 och jag har ca 12. Jag får ner temperaturen till 24 som bästt när den blåser ut 17 grader. Men framför allt så tar den bort ca 3l vatten från luften på 8 timmar om det är en klibbig dag och det uppskattar jag nog mest av allt.
Tyvärr låter den enormt mycket men man vänjer sig rätt snabbt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |