FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En grej som stör mig lite med sidan är att texten "om" siten ligger kvar hela tiden. Den är rätt överflödig andra gången man går in på webbplatsen.
Oavsett är det rätt mycket "happy talk", det är bättre att lägga informationen på en undersida och låta besökaren få det de kom till sidan för, vädret ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Du verkar ha statistik över väldigt många platser i sverige men jag saknar robertsfors
![]() men men, alla byhålor får ju inte plats :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||||
|
|||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Edit: Gjorde förresten sidan lite luftigare för att få fram bakgrunden lite mer. Förhoppningsvis blev det åtminstone inte sämre. Nu markeras även den "aktuella" staden på kartan (förutsatt att den finns utsatt) i en annan färg
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Hojta till om du behöver lite vädersymboler och känner att photoshophanden inte är att lita på så kan du få de jag använder på en site (dinasidor.se). De är i stort psd-format med skuggor, semitransparanta solstrålar och hela paketet, utifall den grafiska komponent du använder stödjer att du lägger på bilder med 256 färgers semitransparans alltså.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Har inte mycket att invända, men lite...
- Gillar inte logotypen över huvudtaget - ser ut som något tråkigt WordArt-försök a la skolarbeten i högstadiet, trist typsnitt i kursiv still. Hitta på nåt roligare och få gärna in någon form av illustration eller liknande (ett moln kanske, vad vet jag) - "Välkommen-texten" känns lite för mycket på något sätt, kan inte sätta fingret riktigt på vad - men lite "Expressen-ökar-igen-artikel"-känsla. Oavsett vilket har jag iaf hittat ett litet irriterande stavfel: "...och möjligt för dig att ta del av dygnet runt, året runt..." - Varför är kolontecknet efter "Meny" understruket? - Gillar inte heller riktigt texten under loggan "Varmt välkommen..." - dessutom är det inte snyggt implenterad. I övrigt en klockren tjänst - lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||
|
||||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
En idé kan vara att gära hela designen lite mer levande så att den återspeglar vädret på den valda orten. När jag kommer in på sidan så är det solsken och ljusa färger men vädermolnet i övre vänstra hörnet visar ett regnmoln... skulle det inte vara lite coolt och annorlunda att du anpassar bakgrundsbild + ev lite av färgerna till aktuellt väder? Jag vill direkt se att vädret är skit redan på layouten... =)
Nåja bara en idé... Du kan iaf köra sässongsbetonat tema för vinter, vår, sommar och höst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Innehållet ser bra ut, går inte att klaga på tycker jag.
Dock skulle jag inte köra på denna designen direkt, mitt förslag jag gjorde tidigare till en person med påhittat namn vart klicky |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Riktigt fint !
Varför inte regga väderlek.se ? innan någon annan gör det om din sida blir stor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() Citat: