FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej den visar en ruta Windows kommer starta om om 15/30 sekunder, vill du avbryta. Men då den visas på natten så är det säkert många som inte är vakna. Och även om du väljer nej så kommer den visa samma sak efter ett tag igen.
Så klart man inte vill köra SP2, massa skit inlaggd man inte vill ha och extra saker. Försöker kasta ut så mycket Windows som det går, sista steget är att vänta på Webcam stöd i amsn. Du bör inte snacka om saker du inte vet något om. Tänker dock inte aktivera Windows automatiska update tjänsten för sitta 24/7 för kunna ta en printscreen. Då en omstart skulle kostat förmycket i tid och få upp allt man satt och arbetade med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det enda jag kan tänka mig är att det är Automatiska uppdateringar som är konfigurerat på att själv få starta om datorn precis när den vill efter en uppdatering men det är ju bara att stänga av, eller? Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har heller inga problem med oväntade omstarter. Mitt XP-pro SP 2 kör jag med automatisk uppdatering. fungerar hur smidigt som helst.
Fast det gäller ju kanske att ta till sig information om hur saker och ting fungerar... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jaha, men med de inställningsalternativ man har att välja bland
- Automatisk med schemaläggning - Hämta uppdateringarna åt mig men låt mig välja när de skall installeras - Meddela mig men hämta ingenting och installera ingenting automatisk - Inaktivera Automatiska uppdateringar Kan det knappast bli några större problem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Då och då under tiden jag arbetade så kom det upp en påminnelse om att jag hade gjort en uppdatering som krävde reboot men jag valde hela tiden att trycka avbryt. När jag skulle fortsätta jobba på morgonen så hade datorn startat om över natten, så helt felsäkert är det inte! //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ok, det fungerar på min dator uppenbarligen inte på din. Så då kommer vi väl inte så mycket längre...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fixen är kasta ut Windows, fattas igentligen bara webcam stöd i amsn för kunna kasta ut Windows helt.
Och en sådan omstart kostar i mycket förlorat, jag har i medel öppe 8-10 ssh, 2 terminal klient. Och mer eller mindre 30 tar webbfönster/flikar. Och en hel del annat. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|