FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hallen på Östermalm var väl också port 80? Hallen där Scorpion Data har sin server - de som hade ett långt strömavbrot...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Har inte en aning tyvärr, vet dock att strömavbrott i BGC's lokaler är näst intill omöjligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Nykomling
|
Scorpion Data har sina servrar hos Wellton Way som i sin tur är kopplade till Port80. Dom står alltså inte i Port80:s hall, och råkade därför tyvärr ut för strömavbrottet som var.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tack för klargörandet.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vår utrustning finns vid Solvalla - de har drabbats av tre eller fyra strömavbrott, sedan vi flyttade dit i höstas. De tre första strömavbrotten berodde på ett elfel i närområdet, det sista var för några månader sedan och var ett större avbrott där jag är lite osäker på vad som påverkades.
Kistahallen är ny och har inte drabbats av något ännu, så vitt jag vet. Å andra sidan har vi ingen utrustning där. Titta på driftinformation.se för att se de störningar vi upplevt - det framgår ganska tydligt vad som beror på DCS och vad som beror på annat.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Bahnhof är bra men har dålig företagsetik och bryr sig föga om befintliga kunder, därför flyttar vi till Port80, tyvärr sitter vi kvar med kontrakt till november 2006 ![]() Billig co-location är tyvärr svårt, bandbredden kostar en hel del tyvärr i Sverige, samma sak med utrymme i rack, vi betalar ca 12 000 kr per skåp hos Bahnhof, räkna med att man kan använda ca 38U och dela det i 12 000:-, plussa sen på trafiken och all teknisk utrystning runt omkring så kommer man upp i en del per U. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har inte Bahnhof sänkt priset till 9000 per rack nu?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi använder oss av DCS för vår hosting.
Vi har UPS, redundanta routrar och hela kittet. Fungerar utmärkt. Jag kan givetvis bara tala för mig själv, men, aldrig att någon ljugit för oss gällande vad vi får och inte får hos DCS. //Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|