FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Grundskoleutbildning |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 9.80% |
Gymnasieutbildning |
47 | 46.08% |
Högskoleutbildning |
45 | 44.12% |
Antal röster: 102. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har läst 2/4 år på fysiklinjen. Räknar nästan inte med att få något jobb när jag är klar. Men det hade jag inte innan jag började heller, så vad har det för betydelse? ;)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag läste ett år på el-tele innan jag blev less och startade företag, det var -96, hittils har jag inte haft behov eller avsaknaden av någon ytterligare utbildning, men det kanske kommer nångång...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har ännu inte avslutat min tid på gymnasiet (Teknik - inriktning på media & programmering).
Kan inte bestämma mig om jag ska läsa till Civilingenjör i Datateknik eller om jag ska välja något som går in mer djupare på det jag är intresserad av - Mjukvaruprogrammering. Om jag pluggar till Civilingenjör känns det som om jag ödslar en massa tid på ämnen som jag egentligen inte vill lära mig. Många säger att en civilare oftast lättare får jobb (speciellt min käre far), men är det verkligen så? Om vi säger att det finns 2 sökande (varav jag är den ene) till en tjänst inom ett område där jag kan extremt mycket och där den andre sökande är civilare och kan inte sådär hemskt mycket (men kan mycket väl lära sig). Vilken av dessa två personer tror ni får jobbet? Ska jag lita på min far som säger att jag gör mig själv en tjänst om jag pluggar till civilare? Som det ser ut nu så kommer jag aldrig kunna söka till en civilingenjörsutbildning då jag ej har pluggat någon kemikurs. Så vad säger ni, ska jag läsa Kemi A på Komvux för att sedan söka till en Civilingenjörsutbildning eller ska jag söka till någon utbildning där jag förmodligen kommer att lära mig mycket mer inom de ämnen som jag verkligen brinner för? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Installationselektriker, Styr o regler ock lite kyla. Var på väg och påbörja en sjuk skötare utbildning (Ambulansen) men insåg vilken flopp det skulle bli när vårt avlånga land började skära ner på välfärden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Läser systemvetenskap.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Går första året på gymnasiet nu (EL/data).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Går mediaprogrammet (inriktning tryck och formgivning) på gymnasiet, tar studenten nu till sommaren.
Letar desperat efter sommarjobb/praktikplats. Kontakta mej om ni har nåt :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Pluggade multimedia på gymnasiet. Efter det har jag pluggat webbteknik i 2 år och därefter webbprogrammering i 2 år. Dessutom jobbat i 3 år förutom egna företaget
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Har hunnit avsluta både högskoleutbildning (matematik, data bl a, fick en fil kand) och lite arbetslivserfarenhet inom försäkringsbranchen. Nu sysslar jag mest med min aktieportfölj. B) Och så är jag vansinnigt road av allt som har med internet att göra, så jag har några projekt på gång där..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Administratör
|
grundskoleutbildning
|