FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Jo men det krävs ju lite också även PPC-företag kollar så att trafiken konverterar. Ingen betalar länge för trafik som inte går ihop månad efter månad. Denna grej måste ju vara kalkylerad på ett år. Det skall in 200k innan man börjar göra vinst. Metoden är att man har är svensk trafik mot utländska PPC'er, det känns inte som det mest effektiva sättet. Vad skall man ha på att dessa kommun domänerna för att tjäna pengar, samma gäller bankerna. Hur jag än räknar på det får jag det inte att det skulle bli några stora pengar mot en amerikansk PPC. Det måste vara nåt annat inräknat i kalkylen för att motivera risken med att hamna i trubbel. Jag menar det finns ju namn som är felstavningar på google och det vet vi ju hur det går för personer som köper dom genom att titta i backspegeln. Antingen är nån riktigt smart eller så är nån riktigt riktigt av nåt annat. Ju mer jag tittar på det så undrar jag om aktören har 100% koll på vad domänerna betyder. Undra om nån som kan svenska har ögnat igenom listan innan man köpte domänerna, jag tvivlar. Den ser ut att vara köpt på ren statistik. Thomas
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Risken att bli av med några domäner måste ju vara rätt så stor. Flera av dem är ju korrekta företagsnamn utan felstavningar, så som t.ex. nerikesallehanda.se (de som används av tidningen är na.se och nerikes.se).
Blir intressant att se vad som händer med domänerna... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
100 av domänerna är ju klockrena ickefelstavade trademarks, iofs är det nog inte samma aktör som reggat alla så nån har nog varit smartare än den andre. (tvnu.se) var med ser jag nu. Thomas
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Undrar om det blir en våg av ATF-tvister nu.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför tillåter NIC reggningarna överhuvudtaget? Det är ju så uppenbart. Finns ingen kontroll alls på den nivån, frågar en total novis på domänområdet..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är verkligen alla domännamn nyregistrerade?
rrv.se avregistrerades vad jag vet för ett antal månader sedan och hade då som nu hög PR (tillhörde tidigare Riksrevisionsverket). Och fjortisfylla.se är jag säker på varit registrerad tidigare. Jag misstänker att Nic-Se av principskäl inte vill (eller ens kan) stoppa registreringar som är varumärkesintrång. Systemet är automatiserat och om Nic-Se godtyckligt stoppar vissa domänregistreringar utan att båda parterna får uttala sig blir det snabbt en stor osäkerhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nja, sett ur Nic-ses synvinkel skulle det kunna vara ett företag som lyckats bra med att sälja in sina tjänster till svenska företag och registrerar dessa domännamn på deras uppdrag etc.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har en sida på ett av de domännamn som fått en "felstavning" med på den listan, har redan fått ett tiotal mail från besökare som var tänkta till oss som ber mig göra allt i min makt att stoppa sidan eftersom den inte har med vår verksamhet att göra. (sidan som ligger på den "felstavade" adressen erbjuder dessutom preparat och tillskott som är olagliga i sverige) Verkar som innehållet till viss del skall försöka spegla det som den "riktiga" sidan innehåller.
Vi undersöker just nu möjligheterna att göra en rättslig process av det. Jag hade ingen aning om att så många stavade vår adress på det viset, med facit i hand borde man själv registrerat lite fler stavningsformer av samma namn kanske. /Anders Holgersson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Administratör
|
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Haha, tidigare när det var hårde krav för att regga .se domäner klagade alla på det. Nu när det är fri registrering börjar rösterna höjas för att det borde regleras :D
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|