Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbstudio.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-01, 00:18 #11
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by icehole@Feb 28 2005, 22:07
tycker du har rippat Björns sida, uppenbart

Varför posta för kritik här när Björn är här också?
Ingen av sidorna är speciellt nytänkande eller unika.

Att anklaga någon för ripp utan konkret belägg är trots allt ganska allvarligt.
Oläst 2005-03-01, 21:50 #12
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Citat:
Ursprungligen postat av icehole

anklage ingen för någonting

Jag sa bara min personliga åsikt eftersom han bad om den. en jävla skillnad
icehole är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-01, 22:17 #13
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Citat:
Originally posted by -marcuss@Mar 1 2005, 01:18
Citat:

anklage ingen för någonting

Jag sa bara min personliga åsikt eftersom han bad om den. en jävla skillnad
Och jag konstaterade bara att det är ganska allvarligt att anklaga någon för ripp utan belägg.

Nåja...
Oläst 2005-03-01, 23:09 #14
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabians avatar

Ser inte speciell ut enligt mig.

Vad du för tillfället har för namn på MSN är väll ganska oviktigt? Desto viktigare är ju vilken e-mail address du använder på MSN, om man nu skulle vilja kontakta dig.

Antar att du försöker sälja digsjälv som webdesigner på sidan, och då är det totalt ointressant om du gillar CSI eller inte. Mer relevant information vore kul, t.ex. hur länge du sysslat med design, och vilka program / språk du besitter färdighet i.

Att du har en counterstrikeserver på ditt lokala nätverk är ju extremt ointressant. Kan du inte skriva att du har IP 127.0.0.1 på din dator också. Så att vi vet om det.

För övrigt gillar jag inte när den jag eventuellt skall hyra in för ett jobb skyltar för mycket med att han spelar CS. Känns på något sätt som att majoriteten av dom timmar han redovisar till mig sedan kommer vara spenderade framför spelet. Sen kanske det inte är så... men det är så jag känner.

I din portfolio fanns:
1 st domän som du en gång har ägt, men sålt, och som du inte har designat, och som för övrigt länkar till en spelutvecklare som skriver:
"We haven't completed any games since the harddrive crashed."

6 st "Directory listing denied"

1 st .se domän där inget finns, och som dessutom inte ägs av dig

1 st länk tillbaks till den enda sida som du verkar ha gjort (den jag redan är på)

Gästboken finns inte, så varför ha en länk till den?

I ditt kontaktformulär står det:
"Var tydlig i rubriken, e-post meddelanden med otydliga rubriker tas bort utan att läsas."

För mig låter det som om du är ignorant. Fixa istället så att alla mail som skickas via din hemsida har "FRÅN MIN HEMSIDA" innan det subject som avsändaren väljer. Så slipper du varna folk om att det dom skriver skulle klassas som skräp vid första anblicken.

Ett tips för att verka lite seriösare, registrera din @webbstudio.com adress med passport så du kan använda den på MSN istället för en @msn.com adress.

Ditt kontonummer står längst ner på kontaktsidan. Skall man betala för att kontakta dig? Jag tycker det är bättre att skriva kontonummret på dina fakturor t.ex., eller iallfall i ett mail när det är dags för någon att betala. Ingen idé att skylta med det innan.

Hoppas inte du blir ledsen, skrev bara vad jag tyckte om sidan.
För övrigt tycker jag det är en fin domän du har.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-02, 09:49 #15
DirektDesign DirektDesign är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
DirektDesign DirektDesign är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
Tycker den påminner ganska mycket om http://www.hoglind.org

I övrigt gillar jag den, precis som jag gör med hoglunds.org
DirektDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-02, 13:31 #16
Webbstudio Webbstudio är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2004
Nykomling

Citat:
Originally posted by fabian@Mar 2 2005, 00:09

Vad du för tillfället har för namn på MSN är väll ganska oviktigt? Desto viktigare är ju vilken e-mail address du använder på MSN, om man nu skulle vilja kontakta dig.

Antar att du försöker sälja digsjälv som webdesigner på sidan, och då är det totalt ointressant om du gillar CSI eller inte. Mer relevant information vore kul, t.ex. hur länge du sysslat med design, och vilka program / språk du besitter färdighet i.

Att du har en counterstrikeserver på ditt lokala nätverk är ju extremt ointressant. Kan du inte skriva att du har IP 127.0.0.1 på din dator också. Så att vi vet om det.

För övrigt gillar jag inte när den jag eventuellt skall hyra in för ett jobb skyltar för mycket med att han spelar CS. Känns på något sätt som att majoriteten av dom timmar han redovisar till mig sedan kommer vara spenderade framför spelet. Sen kanske det inte är så... men det är så jag känner.

I din portfolio fanns:
1 st domän som du en gång har ägt, men sålt, och som du inte har designat, och som för övrigt länkar till en spelutvecklare som skriver:

1 st länk tillbaks till den enda sida som du verkar ha gjort (den jag redan är på)

"Var tydlig i rubriken, e-post meddelanden med otydliga rubriker tas bort utan att läsas."

För mig låter det som om du är ignorant. Fixa istället så att alla mail som skickas via din hemsida har "FRÅN MIN HEMSIDA" innan det subject som avsändaren väljer. Så slipper du varna folk om att det dom skriver skulle klassas som skräp vid första anblicken.

Ett tips för att verka lite seriösare, registrera din @webbstudio.com adress med passport så du kan använda den på MSN istället för en @msn.com adress.

Ditt kontonummer står längst ner på kontaktsidan. Skall man betala för att kontakta dig? Jag tycker det är bättre att skriva kontonummret på dina fakturor t.ex., eller iallfall i ett mail när det är dags för någon att betala. Ingen idé att skylta med det innan.

Jag blir absolut inte ledsen, men jag är personen som argumenterar för det jag gör. Därför tänker jag förklara mig.

Sidan har ingen bemärkelse i fråga om att sälja mig själv som webdesigner.

Det är en sida som är helt oberoende om vad andra tycker och tänker. För hemsidan speglar en 15 årig CS spelare som inte bryr sig om världen runt omkring sig själv (starka ord, men läs mellan raderna). Jag är pojken av miljoner varav hundratusentals med en liknande sida. Visst finns det saker som gör mig unik men det ska jag inte ta upp nu…

Sidan är inte intressant för dig som söker en designer inför ett kommande projekt. Vilket jag tidigare nämnde inte var syftet.

Jag är mer som en fri yrkesutövare, gör en hemsida, efter en vecka läggs den ner och en ny görs. Så har det varit sen två år tillbaka. Du anar inte hur många projekt jag har haft igång och även slutfört. Men lagt ner en vecka efter ”realesen”, inte pga. av brist på resurser eller tid, nej för att få möjlighet att producera nya.

Det går på löpande band, ett band som enbart bygger på en simpel hobby.

Visst har jag sålt hemsidor, men i mina kretsar är det inte kunden som söker upp mig utan jag som söker upp kunden. Känner jag för att tjäna ihop hundra lappen, så gör jag det. Annars designar jag och designar till jag går och sover, eller äter. Sedan slängs designerna till papperskorgen precis på mitt skrivbord.

För att göra allting kort, det här är en simpel sida som handlar om vad jag kallar mig på msn och Counter-strike.

Gästboken kommer, jag vet att du längtar men den kommer.

Domänen, bionytt.se är inte min, ska genast ändra, det ska vara bionytt.info.

Nej, jag är inte dum. Jag ser att det inte finns något under dessa domäner.

Vad som finns under mobilkul.net intresserar mig inte då det inte är min domän.

Så jag rent ut sagt skiter i ifall det står "We haven't completed any games since the harddrive crashed.".

Mer orkar jag inte arrgumentera, ska spela CS med kompisarna.

Ha det bra!

Din härskare B)
Webbstudio är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-02, 14:17 #17
fabians avatar

fabians avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Webbstudio
Citat:
Ursprungligen postat av fabian

I din portfolio fanns:

Jag blir absolut inte ledsen, men jag är personen som argumenterar för det jag gör. Därför tänker jag förklara mig.

Sidan har ingen bemärkelse i fråga om att sälja mig själv som webdesigner.

Det är en sida som är helt oberoende om vad andra tycker och tänker. För hemsidan speglar en 15 årig CS spelare som inte bryr sig om världen runt omkring sig själv (starka ord, men läs mellan raderna). Jag är pojken av miljoner varav hundratusentals med en liknande sida. Visst finns det saker som gör mig unik men det ska jag inte ta upp nu…

Sidan är inte intressant för dig som söker en designer inför ett kommande projekt. Vilket jag tidigare nämnde inte var syftet.

Jag är mer som en fri yrkesutövare, gör en hemsida, efter en vecka läggs den ner och en ny görs. Så har det varit sen två år tillbaka. Du anar inte hur många projekt jag har haft igång och även slutfört. Men lagt ner en vecka efter ”realesen”, inte pga. av brist på resurser eller tid, nej för att få möjlighet att producera nya.

Det går på löpande band, ett band som enbart bygger på en simpel hobby.

Visst har jag sålt hemsidor, men i mina kretsar är det inte kunden som söker upp mig utan jag som söker upp kunden. Känner jag för att tjäna ihop hundra lappen, så gör jag det. Annars designar jag och designar till jag går och sover, eller äter. Sedan slängs designerna till papperskorgen precis på mitt skrivbord.

För att göra allting kort, det här är en simpel sida som handlar om vad jag kallar mig på msn och Counter-strike.

Gästboken kommer, jag vet att du längtar men den kommer.

Domänen, bionytt.se är inte min, ska genast ändra, det ska vara bionytt.info.

Nej, jag är inte dum. Jag ser att det inte finns något under dessa domäner.

Vad som finns under mobilkul.net intresserar mig inte då det inte är min domän.

Så jag rent ut sagt skiter i ifall det står "We haven't completed any games since the harddrive crashed.".

Mer orkar jag inte arrgumentera, ska spela CS med kompisarna.

Ha det bra!

Din härskare B)
Okej.

Fick för mig att man har en portfölj för att visa vad man kan erbjuda. Inte för att visa vad andra kan erbjuda eller inte. Du kanske skulle döpa om den till "Länkar"?

Sen är ju frågan vad du gör på detta forumet? Detta är ett forum för dom som driver kommersiella hemsidor. Inte dom som bygger sidor om vad dom heter på MSN eller vad deras lokala CS server har för IP.

Lunarstorm
Playahead
Anstalten
Silverplanet

Listan kan göras lång på sidor där detta är mycket mer välkommet än här.

För övrigt uppger du ratshit.biz i din profil, men kollar man där så står det "Sidan kan inte visas". Du kanske helt enkelt hör hemma här snarare som en besökare? Eller så kanske det är dags att updatera din profil?
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-02, 15:22 #18
Nykomling

Nykomling

Domäner min vän, domäner och hemsidor. Det är skillnad mellan dessa.

Ja, det lutar åt att jag är mer här som besökare. Jag älskar att ta dela av alla intressanta disskutioner här. Svara gör jag, däremot sällan.

Annars är jag har för att sälja domäner, be om kritik på sidan.

Jag är webmaster, därför ser jag det som självklart att gå med i WEBMASTERnetwork.

Eller måste man tjäna pengar och ha stora projekt för att vara webmaster.

"Inte för att visa vad andra kan erbjuda eller inte" Förstår faktiskt inte vad du pratar om där.

Jag har en portfölj där jag visar några domäner jag har ägt, eller äger. (Det är inga hemsidor, jag vet!) Det är domäner, tomma domäner.

Kanske kommer något mer in i portföljen, som "art" jag har gjort i PS.

Och nej, Lunarstorm och sånt är inget för mig...

EDIT:
Igen måste jag påpeka:

"För övrigt uppger du ratshit.biz i din profil, men kollar man där så står det "Sidan kan inte visas". "

Snälla, och?

Bara för man har domäner så måste man ju inte ha en stor löpande hemsida under namnet!!!

Jag har domäner, samlar säljer vad som helst, men jag bygger inte sidor på de. Svårt att förstå?

Vill inte vara otrevlig, men hela tiden påpekar du att mina domäner är tomma. Jag vet det!

Säg mig, varför påpekar du det hela tiden?

MÅSTE IGEN UNDERSTRYKA SÅ DU FATTAR! Ja, jag vet att ratshit.biz, bionytt.info och alla de där domänerna är tomma.
Webbstudio är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-02, 23:47 #19
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Kan inte annat än att hålla med de andra...
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-03, 00:01 #20
MWMedias avatar
MWMedia MWMedia är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
MWMedia MWMedia är inte uppkopplad
Medlem
MWMedias avatar

Reg.datum: Oct 2003
Vad är vitsen med att be om kommentarer när du uppenbarligen inte är ute efter konstruktiv kritik?
15 år och den attityden...
MWMedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017