FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
grr så du har 1500 besökare per dag och tjänar femsiffrigt från tradedoubler? Ser inte speciellt mycket tradedoubler som banners. Är det mycket "mörka" textlänkar då också då eller i länklistan? Låter mycket helt klart
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
|
|||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Det är ju inte lätt givetvis men man skall och andra sidan inte säga att det inte går, för det gör det. Thomas
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Som det sagts innan flera gånger innan så ger banners klart lägre CTR än textlänkar.
5 siffriga belopp är inte alls omöjligt med 1500 besökare per dag. Skulle vilja påstå att man med 2000 unika per dag kan ta ut 6 siffriga belopp per månad från TD. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
robertson skämtar du nu eller? Sexsiffriga belopp för 2000 besökare per dag. Vi har till exempel runt 30 000 unika besökare per dag. Med som ni säger rätt använt så skulle jag tjäna miljoner i månaden. Sorry men känns hur man än vänder vrider på det inte så sanningsbaserat. Kan förstå att folk som bedriver tex startsidor där de baserar hela siten på TD-länkar osv uppnår en hög klickfrekvens och kanske på en sådan site nå upp till femsiffrigt belopp typ 10 000 kr i månaden med 1500 unika besökare per dag. Men annars känns det rätt off att säga så. Men men jag kan ha fel. Men erfarenheten på nätet sen 1994 säger tvärtom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag tror tyvärr att Nordic Hardware har lite fel profil på besökarna för att man ska kunna tjäna miljonbelopp. Visst är data hett men marginalerna är minimala. Men kolla på pricerunner, dom lyckas ta 2kr/klick från sina annonsörer, även från dom som annonserar dataprylar. Man måste komma på nått nytt/smart/kreativt och inte bomba sida full med banners, för det ger inga pengar. Jag har oxå varit på nätet sen 93 eller 94 och för ett år sedan skulle jag skriva samma saker som du, senaste året har jag lärt mig MASSOR om marknadsföring på internet och det finns OTROLIGA pengar att tjäna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
robertsson:
Vi är idag 6 personer som jobbar heltid med full lön på våra siter och vår enda inkomstkälla är just reklam. Dock använder vi oss inte av affiliateprogram utan har egna säljare som sköter försäljningen av reklamutrymmen. Men som alltid så säljer inte säljarna slut varenda utrymme som finns på siterna och därav finns ju intresse för att ännu mer dryga ut inkomsten. Har som jag tidigare sagt prövat på flertalet av TD och liknande och detta är inte något som jag själv förutspråkar precis. Givitvis för dom som vill ha lite extra pengar men jag anser också att dessa pengar är så lite att det knappt är lönt det. Men är väldigt intresserad av att veta mer, därför jag diskuterar detta här på WN. För alla här verkar hylla adsense, TD och andra affiliateprogram som jag har en tvärtemot upplevelse. Så hoppas du förstår att jag ställer mig undrandes. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
hade jag enbart haft banners som inkomstkälla så hade det inte blivit mycket pengar. det gäller att hitta de rätta kombinationerna. Vill bara säja att man kan tjäna pengar utan att ha 10 000 dagliga besökare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
|
Nostra
Som jag skrev innan så är allt möjligt om man håller sig borta från banners och kommer på nya metoder. Jag kan säga att jag nån gång runt år 2000 hade en idée till sajt som skulle jämföra priser på produkter mellan butiker. Tänkte åka runt med listor på onoff, elgiganten, expert o.s.v. samt kolla på hemsidor och på relativ daglig basis för att få ihop en sida där man kunde jämföra priser. Jag hade tänkt göra det mest som protest mot reklamblaskorna som kommer varje vecka med lågprislöften trots att företagen är långt dyrare än konkurrenterna. Det blev dock ingen sida när jag tänkte vad jag skulle kunna få ut av det hela. Jag trodde företagen skulle bli sura och såg inga möjligheter till att tjäna pengar utom stämningar från butiker som tappat möjlighet att ta ut överpriser. Och inget företag i världen skulle vilja annonsera på min sida. Vad har vi 5 år senare - Pricerunner. Värderat till 200-300 miljoner kronor. och som tar betalat 2-3 kr/klick från företag som vill synas med att dom är billigast. Man måste tänka, tänka och åter tänka. Komma på nått nytt. Det finns massa oupptäckta metoder för att lyckas. Jag tror att bannerannonseringen är på väg mot en långsam död, medans internetannonseringen växer explosionsartat. Så en dag kanske även du kommer på modellen som fungerar för dig. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|