FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
Man tackar för feedbacken!!
Citat:
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
1. Sidan ser en aning blek ut
2. Jag får känslan av att det är en av de sidorna man kommer till om man råkar slå in fel domän eller dylikt. Tror de blir mycket bättre om man inte har alla dessa grupper direkt i menyn till vänster? kanske bara jag som får detta intrycket ![]() Annars ser det mycket cleant ut! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag anser att om de lyckas sälja länkar så är det den bästa sidan för alla webdesigners. Att sälja reklam på sidan, vilket är den största inkomstkanalen, tar tid som man kan lägga på viktigare saker. Tummen upp och lycka till...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
www.s8.com/se/ Thomas
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bara för att du har gjort wn.se och tv.nu, och nu gör denna som jag antagligen kommer ha nytta av, ska jag ge dig lite ordentlig kritik =)
Jag har inte granskat sidan så mycket, kan hända att några funktioner jag söker redan finns. Jag är intresserad av att byta text-länkar, kan ju bli lite jobbigt att först sälja och sen köpa.. istället för att bara byta direkt. När man bläddrar på de olika kategorierna så hittar jag inte URL:en till sidan man ska köpa från, jag hittar heller inte hur många pages på den site:en som kommer länka till sin egen, om det är bara på förstasidan eller om det är på alla sidor. Sen får du fixa din layout också, blir galen på att sidan hoppar till höger när man trycker på en länk. Jag tror det bör fixas om du kodar sidan såhär: Kod:
<div align="center"> <table width="780"> *<tr> * <td>GÖR VAD DU VILL HÄR</td> *</tr> </table> </div> Sen rekomenderar jag inte att du använder 800 pixlar bredd på sidan, de som kör 800x600 får en horizontell scroll ifall sidan är så stor att den behöver en vertical scroll. Kör 780 pixlar bred istället, blir mycket bättre så. Loggan: s8_logo1.jpg är nu på 3.39 KB spara om den som .gif istället, färgerna blir klarare och filstorleken kommer att bli mycket mindre (kanske 0.5 KB). Uppe i mitten använder du bakgrunden: s8_logo2.jpg, som många andra har sagt är den suddig och lite otydlig, du använder ganska många färger i den, kanske du kan minska färgantalet och spara om den som .gif, eller bara höja kvalitén på .jpg sparningen. I Mozilla FireFox hamnar denna bakgunden 3-4 pixlar längre ner än vad den ska. Länkarna i menyn kan du ändra, att ha versaler i de är inget att rekomendera ifall sidan ligger på en linux server eller är case sensitiv, om jag rekomenderar sidan till någon och skriver URL:en från minnet skriver jag adressen www.s8.com/aboutus.php och inte AboutUS.php Kan man inte se alla länkar?, verkar som om man bara kan sortera på kategori, pris och pr. Sen finns det ju 10.000 saker du kan göra för att förbättra sökmotorsoptimeringen, men jag gissar på att du inte bryr dig om det för tillfället. Den lilla stjärnan i menyn: bullets1.gif ligger någon pixel för högt upp, fixa det genom att lägga till 2-3 tomma pixlar i bilden, ovanför stjärnan. När du fixat dessa sakerna, eller berättat varför du inte vill ändra de, får jag ta en titt på sidan igen, kommer säkert på fler förbättringar du kan göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Administratör
|
Cleant och snyggt. Lugnt en tjänst jag kommer använda till något av mina projekt.
![]() |
![]() |
#17 | |||||||||
|
||||||||||
Administratör
|
Först, tack till alla som givit feedback hittils. Mycket ang färger blekhet samt svårläst text skall vara ändrat. Helt rätt det var inte bra från början.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Jag har utelämnat all html & grafik då jag själv inte fixar med just den biten i detta projektet, utan passar det bara vidare till min kompis. Tack! Thomas
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra ide, den har potential.
Min spontana reaktion är färgvalet. Blått är så otroligt uttjatat på internet att blå sajter (speciellt ljusa nyanser) inte riktigt ligger kvar i minnet eller fångar intresse. De löper risk att bli en i mängden, oavsett ämne. Din sajt vänder ju sig iofs till webmasters och dem bryr sig nog inte så mycket om färgvalet, men om man kör kommersiellt mot vanliga medelsvensson så är de något att tänka på. Grönt eller Brunt genomgående (de rätta nyanserna) känns ovanligare och gör att man kommer ihåg sajten och återbesöker. Tack för mig... o lycka till me s8 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nejmen seriöst, hur går det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Tyvärr är vi något försenade i tidsplanen vad det gäller svenska marknaden. Alla dom vill sälja länkar kan PM'a mej då det finns mer köpare än säljare. Thomas
![]() |
Svara |
|
|