FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Klockren tråd, här finns många anledningar till att jag valde att bygga om ett rum till biorum istället för att springa på bio.
ursäkta ordvalen, men man kan sitta och fisa och tugga popcorn halvnaken och glo på bra film med biokänsla utan att höra joller från andra. Nyttjar också nu-har-jag-glömt-vad-det-heter-bara-för-jag-ska-skriva-om-det, där man kan se filmer över nätet för en slant, är också enorm dvd-fantast och dit ramlar många kronor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
btw: jag håller heltklart med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vill göra ett uttalande ang det här med invandrarhärkomst med. Så har inte fallet varit för min del utan det är snarare helt vanliga svensonsflickor i samma ålderspann som tidigare angavs. Jag är dock militant förespråkare för att hiphopkulturen som 80% av dagens ungdomar har anammat medför dålig eller ingen respekt för andra och mycket väl kan vara en av upphovmännen till ett sånt här beteende bland ungdomar på bio tex. När det gäller att ryta till är jag ganska dålig, för när jag väl ryter så blir det långa ramsor och jag är fullt medveten om detta så jag försöker hålla mig så att inte halva biolokalen ska reta sig på mig med, i fredags under the grudge så brast det till slut efter ca halva filmen och jag nästan på vrålnivå informerade tjejerna bakom att "Nu får ert mentala dagis fanimej hålla käften" (för er som finner nöje i det kan ju lägga till en jäkligt bred skånska på detta :lol: ). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lösning:
vad betalar ni för? se en film eller se en film i skön biomiljö? Jo det senare.. om folk börjar kräva pengarna tillbaka för att för många stör filmen så kommer SF att göra något åt saken. Det är bara att reklamera köpet precis som vilket köp som helst.. Men jag håller med.. jag går inte på bio längre.. hyr hellre filmen och ser den hemma |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
...men det där kan man ju bolla fram och tillbaka hur mycket som helst. Nä, nu ska jag i alla fall lyssna på lite Jurassic 5, Dilated Peoples och A Tribe Called Quest ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns mycket att säga om detta. Svårt att ryta till i dagsläget, då det är svårt att följa upp ett svar typ "skit i det gubbe".
Sitta på en bio och ringa till någon och berätta att man just sitter på bio, det tyder väl ändå på att personen i fråga måste ha ett vädligt fattigt liv. Att reklamera filmen eller stämning skulle vara intressant. Jag reklamerade en film en. Tänker följande. Efter att filmen hade startat börjar folk gå från filmen efter några minuter. Under hela filmen går folk hela tiden. När filmen är slut finns det sex personer kvar i salongen. Det är jag, tre av mina kompisar och två andra personer. Jag och mina kompisar lovade varandra att aldrig berätta för någon att vi hade sett denna fil. Kan ni förstå hur pass dålig den var. Jag skrev i alla fall brev till biografägaren och förklarade det hela. Jag begärde inte några pengar tillbaka. Efter några veckor kom det ett brev. Inte ett ord om ursäkt i hela brevet eller att det var tråkigt eller något liknande. Nä, i stället så skrev muppen om hur mycket folk som hade hört av sig och sagt att filmen var jättebra. Det kan jag omöjligt tro på. Tänk om muppen hade skrivt att det var tråkigt att höra att vi var så besvikna och kanske hade kunnat lovat lite popcorn när vi kom på besök nästa gång. Jag har aldrig besökt den biografen sedan den dagen och kommer aldrig göra det igen. En annan gång var jag på bio och då lyckades de orsaka något fel flera gånger. Ett av avbrotten varade i 20 minuter. Efter filmen var det en tjej som ville ha pengarna tillbaka. Gissa vad biografvaktmästaren gjorde. Ni kommer inte att tro det. Jo, han pekade finger åt henne med båda händerna. Jag skrev ett brev om detta till biografägaren. Än i dag har jag inte fått något svar och det är flera år sedan dess. Detta var på en Sandrew-biograf. Jag blev så förbannad att jag sade till mig själv att jag aldrig ska gå på en Sandrewbio mer. Faktiskt så har jag inte besökt en sådan biograf sedan en dagen. Ja, det är inte lätta att reklamera. Problemet verkar inte bara vara i salongen utan även utanför den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ett ständigt problem detta, även om någon oftast slänger iväg ett"håll käft" åt ungdomarna efter ett tag. Då brukar det bli bättre.
Under tiden jag bodde i Vegas hade vi en favorit-biograf i Los Angeles som vi ofta besökte när vi var i stan. Vilken service! En trevlig tjej visade oss till våra platser, frågade om vi hade allt vi behövde inför visningen och uppmanade oss att ta kontakt med någon i personalen vid minsta missnöje eller önskan. Stora säten med hållare för allt möjligt, mycket benutrymme och fräsch luft. Personen som presenterade filmen gjorde, på ett tillmötesgående sätt, klart att högljudda människor som pratar i telefon eller med varandra skulle visas ut ur lokalen pronto. Det fanns vid ett tillfälle 5 "vakter" i lokalen vad jag såg. Snacka om att det var skön stämning under visningen. Efteråt frågade de om allt var bra och om de kunde förbättra något till nästa gång. Du fick också tillbaka pengarna vid en speciell kassa om du var missnöjd. Ingen kö dit direkt. Visserligen kostade biljetten en slant, för att inte nämna popcorn och drickat (80 kr resp 40), men den smällen tar jag gärna med tanke på upplevelsen. Sen behöver man inte köpa allt heller förstås. Visst låter det som SF? Eller kanske mer åt Sandrews-hållet? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag är och har varit guldmedlem på SF i flera år.
Jag upplever inga problem att gå på bio. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|