FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Nykomling
|
räknas verkligen adsense som att siten är kommerciell??? låter konstigt eftersom dess enda uppgift i detta syfte är att täcka utgifterna för bandbredd. vilken lag backar upp detta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dessutom så uppnår inte BLOCKET verkshöjd utan skyddas av katalogskyddet: Citat:
Och sedan pratar jag fortfarande om 1 tv-tablå för 1 tv-kanal och jag anser att det inte uppnår verkshöjd och att information är alldeles för liten för att omfatttas av katalogskyddet, men det är det jag tänker fråga föreläsaren här på universitetet om. Han borde ju kunna klargöra vad som krävs för att få katalogskydd. Men huvuddelen av mina resonemang gäller blocket och inte tv-tablåer som du verkar tro. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Verk. Katalogskydd. Citat. Du kan ju inte citera en hel sida! det är en liten utvald del isf. Thomas
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nu kanske det inte är dom som levererar åt denna sida, men för er som är intresserade av billiga(re) tvtablåer ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
"Det kan innebära ett visst skydd för faktaupplysningar, även om det inte är tänkt att fungera på det viset. Enstaka uppgifter kan man emellertid utnyttja utan hinder av katalogskyddet. Det går alltså att göra en ny uppgiftssammanställning genom att hämta enstaka uppgifter från olika skyddade samlingar. Den som utan att göra intrång i katalogskyddet sammanställer uppgifter ur andra samlingar får en helt egen, oberoende rätt till sin sammanställning." Blocket har väl ca 200 000 annonser, att man publicerar 10 rubriker av dessa måste ju anses som ENSTAKA, något annat vore ju väldigt konstigt. 10st = 0,005% av den totala katalogen. Dessutom kopierar man endast rubrikerna så andelen är ju ännu mindre. Edit: Och vad är det som säger att tv-tablån för 10/1 2005 för SVT enskilt skyddas av katalogskyddet? Jag tvivlar starkt på det. Jag pratar alltså inte om en hel samling av tv-tablåer utan om 1 enstaka. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har du koll på prisläget? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det spelar inte roll om det är en rubrik, mening elr två meningar man kopierar, källan måste anges. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Nykomling
|
jimmie: kul att du intresserar dig, intressant läsning, ser fram emot vad du får reda på.
/jens |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|