FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||
|
|||||
VIP
|
Citat:
![]() Men idag har jag vett att skilja på ett bra namn och ett mindre bra. jag har faktiskt ett egenutvecklat värderingsverktyg som är rätt vetenskapligt. men kan bara köras på en viss del av alla domäner........ |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
VIP
|
[quote]Originally posted by marcuss@Nov 15 2004, 18:10
Citat:
Allt beror på vilket ORD, det är svårt att standardisera. Många order med "Resor" som slutändelse är dock bättre i plural - finns dock en hel del undantag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Supermoderator
|
[quote]Originally posted by Maccke@Nov 15 2004, 17:22
Citat:
verkar inte så bra med automatiserade värderingsverktyg.. svårt att få dem att slå rätt. vilka aspekter tar det hänsyn till?
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
VIP
|
[QUOTE=marcuss,Nov 15 2004, 18:31]
Citat:
![]() Det kan bara appliceras på direkta type-ins och det är något som är mkt lättare att mäta. Exakt vad den innehåller, behåller jag för mig själv. Hmm så det var DU som köpte dem hahha. Checka din PM......... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
...eller hellre "potatisar.se" än "potatis.se" trots att ingen sökte på "potatisar" men drygt ett par hundra som sökt på "potatis"? men visst, beror som Macce sa, på ordet...
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() Testa t. ex med "lägenheter" på amerikanska. Lägenheter är ju inget engelskt ord så dem ändrar inte där... Sökningen på "lägenheter" förblir lägenheter.. MEN, söker du däremot BARA på svenska OVT så "rensas" det för pluralformen. (Samma sak gäller för andra språk, de skrivs endast ut i singularformen, men alla sökning för både plural och singular är kombinerat i det som sedan listas i singularformen) Utdrag följer: 4200 lägenhet 986 lägenhet göteborg 922 lediga lägenhet osv osv |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker nog kryssningar.se är bättre än lyxkryssningar.se för det är väl bara lägga upp en kategorie om lyxkryssningar på kryssningar.se fast funkar inte lika bra tvärtom. ;D
Bostad.se vs radhus.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
försäljningen av kryssningar.se och kryssning.se verkar ju dock ännu en gång iaf vara tecken på att Internet.se (TBA) är grymt bra på att göra affärer
![]() |
![]() |
Svara |
|
|