FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja det blir fel där på testet också, synd man inte kan tvinga igenom ändringarna, mydomain är det enda gratisalternativet jag hittat som har stöd för wildcard forwarding, förutom zoneedit då men där finns ju en maxgräns på antalet domäner.
Det där verktyget verkar smidigt, fast just nu så verkar inte mailfunktionen funka, och jag får lite javascript-errors också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Har du provat att maila direkt till NIC-SE angående DNS-inställningarna? Fick hjälp tidigare då det var problem med att delegera mot DNS med endast ip-nr.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag lyckades få några domäner att gå igenom nu hos nic-se till mydomain, men inte alla. Jag mailade nic-se om det men dom va inte alls intresserade att göra några undantag och sa bara att det måste göras så ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Google-PR-kontrollen är ju bara bonus ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har nu försökt ett flertal gånger att peka om en .se domän till ev1servers.net för att jag skaffat en dedicerad server. Jag följer alla steg som nic-se kräver men domänen pekas inte om utan jag får felmeddelandet "Server not authorative for domain - Namnserver är inte auktoritativ för zonen (domänen)"
Är det någon som vet vad jag gör för fel eller vad jag ska göra för att det ska fungera? Jag använder mig av dom servrar som ev1servers uppger Primary server name: NS1.EV1SERVERS.NET Primary server address: 207.218.245.135 Secondary server name: NS2.EV1SERVERS.NET Secondary server address: 207.218.247.135 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Likaså kontrollerar Nic-se att domännamnet som ska ompekas, verkligen finns inskrivna i den nya DNS-servern. Som ni kanske förstår, så kan de båda villkoren ovan inte uppfyllas samtidigt. Du måste därför be och förklara för ev1servers att de lägger till domännamnet i sina DNS:er manuellt. Sen är det bara att gå in på Nic-se och göra ändringen. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej jag är ny på WN, tar mina första stapplande steg med ett inlägg.
Det man kan säga till NIC-se:s fördel är de i alla fall inte tar extra betalt för dns-ändringen, som .nudomain gör. Lite lågt att ta en hundring för varje liten förändring. /D |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|