FAQ |
Kalender |
![]() |
#201 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#202 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#203 | |||||
|
||||||
Nykomling
|
Citat:
12 § Var och en får för privat bruk framställa ett eller några få exemplar av offentliggjorda verk. Såvitt gäller litterära verk i skriftlig form får exemplarframställningen dock endast avse begränsade delar av verk eller sådana verk av begränsat omfång. Exemplaren får inte användas för andra ändamål än privat bruk. Bloglovin blir i detta fallet bara ett verktyg för just detta framställande (jag antar att publicering på en blogg räknas som att offentliggöra). Men som jag skrev tidigare, allting är bara gissningar tills det prövas. Sen beror det ju på humöret på dom som ska avgöra och deras kompetens. |
|||||
![]() |
![]() |
#204 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Frågan är dock om Google Reader och Bloglovin drivs för privat bruk? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#205 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Att framen finns där är alltså från början för att undvika att sno material från våra bloggare och för att hålla oss på god fot med olika bloggnätverk. Jag skulle säga att framen är anledningen till att vi kan ha samarbeten med Aftonbladet och Metro med flera. Så kort sagt är framen vårt försök att ge vår trafik tillbaka till bloggarna. Kan bloggarna sedan inte kapitalisera på sin trafik, alternativt om de tycker att någon annan ska betala deras bandbredd åt dem, så kanske man ska blockera bloglovin. Jag ska dock påpeka att Blomsterpassion aldrig yttrat sig om vad hon tycker om bloglovin i sig, utan bara om att hon inte gillade att vår frame smitit ut till oinloggade användare. edit: insåg att jag kanske inte varit tydlig innan: som svar på dina punkter. 1. Vi har gjort ett försök att få bort länkarna till frameseten ur google. Om det visar sig inte tillräckligt får vi väl försöka igen. Man ser fortfarande framen oinloggad. 2 . Vi sparar, precis som google reader, materialet på vår sida (skillnaden är att vi inte visar hela inläggen). Det har dock ingenting med framen att göra. 3. I det här fallet gör vi också som google reader. |
||
![]() |
![]() |
#206 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Du som användare väljer att titta på innehållet med reklam genom att använda Bloglovin, och vad jag vet finns det inget som stipulerar om hur du ska titta på innehållet i lagen. Om jag vill läsa tidningen med reklamjinglar i radion så kan ingen hindra mig från att göra det, jag borde då också få titta på en blogg med extra reklam om jag vill det. Nu är ju inte Sveriges rättssystem byggt på logik eller sunt förnuft, så i en prövning kan allting hända. |
||
![]() |
![]() |
#207 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#208 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#209 | ||||
|
|||||
Nykomling
|
Citat:
Att bilderna är skyddade är ju dock i regel ett faktum (förutsatt att bloggaren har använt sina egna bilder). Som den språknazi jag naturligtvis är så måste jag också påpeka att bisarr inte stavas med z ![]() |
||||
![]() |
![]() |
#210 | ||||
|
|||||
Nykomling
|
Citat:
|
||||
![]() |