FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om det verkligen finns annonsörer som inte betalat än, så borde dessa pengar vara öronmärkta till affiliates när de väl kommer in.
Jag tror bolaget är utsatt för bolagsplundring. Dessa nya tomtar som tagit över försöker vinna tid så att de sista obetalda fakturorna ska komma in och de ska kunna få med sig även dessa pengar. Nu gäller det bara lista ut hur man ska stoppa denna sista plundring, så att affiliates i alla fall kan få en del av sina pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
|
||||
Nykomling
|
Givet hur många anställda Agent Interactive hade i förhållande till antalet annonsörer i deras nätverk har de rimligen haft alldeles för höga kostnader under lång tid. När riskkapitalet tog slut (Las Vegas!) så har alla pengar som kommit in från annonsörerna gått till att betala bolagets kostnader och det blev inget kvar till affiliates. Det är nog den enkla sanningen.
Kan inte så mycket om konkursförfaranden, men staten har väl förtur vad gäller skulder för arbetsgivaravgifter och liknande skatteskulder. Borde finnas en del sådant givet många anställda i bolaget. Blir nog inget kvar till affiliates tyvärr. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Känns mer som en kennel begraven.
Är det ens värt att skicka en faktura? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
|||
|
Enligt avtalet så ska affiliates pengar finnas på ett särskilt konto. Jag vet inte hur det ser ut juridiskt vid en konkurs, men man kan ju hoppas att affiliates då har förtur till detta konto eftersom det egentligen inte är AI's pengar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
|||
|
Idag ringde jag deras kontor och en kvinnlig anställd svarade. Hon hänvisade till VD'n och jag fick hans mobilnummer. Konstigt nog är detta samma mobilnummer som jag fått från VD'n som han då påstod gick till ekonomiansvarige. Jag ringde nummret och ingen svarade. Senast när jag ringde nummret för en vecka sedan så svarade en person som efter 15 sekunder var tvungen bryta samtalet p.g.a. akut migrän.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
|||
|
Citat:
Kanske Robert Aschberg borde följa med? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
|||
Medlem
|
verkar ju inte finnas några pengar. mer på dan.se.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|