FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Gör som på EuroAds. Där finns ett antal leads bestämda och annonsören har REDAN betalat in pengarna för dessa leads - så EuroAds och affiliaten är försäkrade.
Dessutom tar dom inga hutlösa priser för företag att bli partners som på TradeDoubler. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Att Tradedoubler accepterar ett "bud" på 50% tyder på oklarheter mellan TD och annonsör som vi affiliates inte får reda på. Jag tror inte att TD skulle gå med på en förlikning om det inte finns uppenbara brister i deras avtal/rutiner. Om TD sen kör med standardavtal finns det inget som säger att detta inte kan hända igen.
Alla kort på bordet tror jag är det bästa i den här situationen... BTW så har jag inte drabbats denna gång. Men jag lär mig av andras misstag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Ser man att det finns problem i ett företag så kör man inte på utan för en diskussion istället för att retroaktivt halvera ersättning för, varför vara öppna mot alla webmasters som har valt er? Det är ändå de ni lever på i slutändan? Det har hänt tidigare att företag gör på detta viset och är det så att Tradedoubler går med på det utan rättslig prövning så kommer detta hända igen. Min öppna frågor till er: -Hur kommer ni att agera i fortsättningen för att undvika dessa problem igen? -Hur lång betalningstid har era annonsörer? -Vad finns det för problem med att företag betalar i förskott? -Av inlägget av att döma så ser ni stora risker med att förlora vid domstol, på vilket sätt? Är avtalet inte tillräckligt bra? -Hur många av företagen som ni har i ert "case" just nu ser ni har betalningssvårigheter? -"Problemet rör obetalda fakturor och dessa hade uppkommit även om Mobillån inte hade haft prepayment." Hur menar ni?
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Innebär inte pre-payment att TD ska ha fått betalt innan annonserna ens visas?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fyfan va sjukt. Förbaskat illa de där. Hur kan dem ens låta de hända. Väldigt synd.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Klart ni kan få betalt 100% av beloppet av ett företag som gör miljonvinst. http://allabolag.se/5566927165 50% är ett hån mot alla affiliates, då borde ni ersätta alla affiliates fullt ut eftersom ni har problem att leverera. Ni skyller ifrån er på mobillån, vart ligger problemet här? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Även om det känns något suspekt att marknadsföra "Mobillån" så känns detta väldigt konstigt.
Om Mobillån har betalningsvårigheter vilket jag är lite förvånad över med tanke på deras effektiva ränta, så är väl det enda rätta att gå till Inkasso med skulden. Mobillån AB är ändå en kund som lämnar, varför inte prioritera det som är rätt för de kunder TD har kvar (affiliates)? Det känns snarare som det är en annan konflikt mellan TD och Mobillån AB, kanske en konflikt på grund av en brist i avtalet som inte alls är relaterat till betalningar. TD och Mobillån AB kommer överrens och går skilda vägar, affiliates står utanför och blir behandlade felaktigt i frågan. Jag tycker allting känns väldigt suspekt, så jag säger att där ligger en hund begraven någonstans. Det enda naturliga vore att gå till Inkasso med en skuld som är så pass "viktig". Det är också helt fel tid för TD att agera så här, deras tydliga ställning på den svenska marknaden har börjats suddas ut... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Förstår jag det här rätt? Ni (affilliates) hjälper gladeligen Mobillån AB att lura folk på pengar och blir själva knäckta när Mobillån AB lurar er på pengar? Jag kan inte låta bli att se humorn i denna situation.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|