FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det tragiska är att utlämningsställena i 99% av fallen verkar vägra göra en manuell sökning bland paketen, om inte kunden har något kollinr.
Har dock tagit upp detta med vårt lokala företagscenter (som för övrigt är underbart (nästan sjukligt) hjälpsamma) och en kvinna där ska ringa upp några utlämningsställen och be dem göra en manuell koll. Hon sa att de aldrig vägrar göra en manuell koll om det är Posten som ringer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Börjar förstå varför många brev försvinner i sommartid :-)
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är mest förbryllad över en hel drös brevpostförskott där kunden säger att de inte fått någon avi, och kollisökning på posten.se visar att posten aldrig skrivit ut någon påminnelse...
Bara jag som känner att något är fel där? Sen vore det nog inte fel om fler ingick i Postens eget kontrollprogram SWEX, det ger ju i alla fall en chans att spåra problem i den vanliga postgången... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Inga borttappade brev alls detta år faktiskt. Posten sköter sig exemplariskt på den fronten.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Felet som många e-handlare gör är att bara knyta näven i fickan och att tro att man ingenting kan göra. Det är dock fel. Tjänsten "Varubrev" som nu sakta men säkert rullar ut över hela landet är ett direkt resultat av påtryckningar från kunder. Ett helt nytt sätt att skicka brev på är ingen liten förändring. Mitt råd är alltså att klaga. Och nöj er inte med att tala med den allmänna kundtjänsten, utan kräv att få tala med ansvarig chef. Om någon har specifika idéer, klagomål, eller förslag så kan ni skicka mig PM. Jag förmedlar det gärna vidare till Posten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
[QUOTE=Gustav,Aug 17 2009, 23:55]
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Varubrev är en värdelös tjänst i dagsläget. Det enda du kan se i spårningsväg är att du lämnat brevet till Posten. Något jag tror de flesta kunder skiter i
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag ser det som ett steg i rätt riktning. Jag hoppas att det faller väl ut, eftersom Posten verkar vara lite rädda för förändring. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Just nu är den värdelös för en liten e-handlare. Men grunden är lagd för en vettig tjänst.
De ska bara koppla på spårningen ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|