FAQ |
Kalender |
![]() |
#81 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ska dom även skylla dom stora mail problemet dom haft på pengar? Bara att ta bort en anställd och inversterat dom pengarna i teknik skulle göra massor. Om dom är så bra som du säger varför jobbar dom ens kvar hos Loopia då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ett flertal väldigt kompetenta personer har förvisso lämnat Loopia, men det finns fortfarande personer kvar på företaget som besitter extrema tekniska kunskaper. Det beror på att de älskar sitt arbete och brinner för det de gör. Dessutom är det ett väldigt roligt företag att arbeta på, åtminstone om man ser till arbetskamraterna och stämningen på kontoret. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kan intyga att det kan inte vara lätt att vara ett företag som ägs av en bolag som inte alls har samma intresse. Jag skulle tro att mamut inte investerar många kronor i loopia. Vet av egen erfarenhet att Mamut alltid prioriterar varumärket mamut och inget annat.
Tror/vet att dom endast köpte Active 24 och loopia för att få tillgång till kunderna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
JonathanS: Men stämningen lär ju inte hålla länge till om de både blir "utsatta" för kunder och ledningen. Trivseln måste ju sjunka efter ett tag och fler folk väljer att lämna företaget. Lite av det du beskriver så verkar det som mamut själmant vill köra det i botten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
En brandvägg klarar inte av en riktig ddos, men det jag har klarar iaf av nätmaskar som gör att runt 2000 IP accessar 50ggr/sek, vilket ingaten inte alls klarade av. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu har Loopias webbmail varit nere i ca 10 minuter. Webbhotellsdelen tycks dock fungera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det fungerar igen. Det var nere omkring en halvtimme. Jag var inloggad när det gick ner.
En kompis sa att han försökte logga in omkring klockan 01, men då fungerade det inte heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om det är så kritiskt med att webmailen går ner 10 minuter - varför hyra in sig på ställen som Loopia? Hyr en vps/dedikerad server istället då :P Man får man vad man betalar för...
(ja, jag är mycket medveten om att det är dyrare) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
|||
Medlem
|
Även om webmailen är nere borde det gå bra att ansluta via en mailklient,
https://support.loopia.se/wiki/Windo...era_IMAP-konto |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om det hade varit en engångsföretelse kan man väl se mellan fingrarna, men tyvärr händer det ofta att Loopias webbmail är seg, och inte sällan blir man utloggad medan man håller på (och då inte p.g.a. inaktivitet). Om man betalar för en tjänst ska den väl fungera, oavsett om det kostar 1000 kr/år eller 1000 kr/månad. Ett webbhotell med stort antal användare bör väl kunna ha bättre driftsäkerhet än man själv kan få med en server/vps. En annan anledning till att välja webbhotell är att slippa onödig administration. Ja, jag är på väg att byta. Jag började flytta några sajter förra veckan. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|