FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Gissar att jag kommer få använda en förälder som medlåntagare pga mitt vikariat och köpa mig en lya. Trist bara att fortfarande ha ett så starkt beroende av dem.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Köerna är inte alltför omöjliga i Sollentuna, Upplands Väsby etc.
Jag tror jag hade tre-fyra månaders kötid när jag fick min lägenhet i Sollentuna. I både Märsta och Södertälje har jag blivit erbjuden lägenheter omgående. Kolla med exempelvis Graflunds och Akelius om det är intressant. Det är visserligen lite längre pendlingsavstånd än du angivit, men du kanske kan jobba på pendeln? Hela Roslagen verkar dock helt omöjligt vad gäller hyresrätter...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det släpps också hyresrätter enligt först-till-kvarn-principen på Bostadssnabben.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=bostadssnabben Det finns lite olika sätt att bevaka Bostadssnabben i träfflistan... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men ett tips är att lite oaktrativa områden såsom Bokyrka, Upplands Väsby.. Solna, Sundbyberg och Bromma är väldigt populära att bo i .. Men Hässelby är ett alternativ. Väldigt långt ut på Tunnelbanan, men ändå nära till affärer och sånt. Vällingby är hyffsat område, med ny ombyggt centrum. Annars finns Hägersten med Midsommarkransen, där är det också fint, vid Aspudden. Dock börja bli väldigt populärt område. Sedan har du Huddinge, 15 min med pendel till Plattan från Huddinge Centrum. Huddinge är förövrigt Stockholms nästa största kommun. I Flemingsberg kan finnas billiga lägenheter, husen ser vidriga ut. Spelar roll!. ( Det är färgglada saker i Flempan ) Ekerö är ett fint, dock är det lite svårare med bostäder där och skall man åka kollektivtrafik så är det riktigt jobbigt. Annars kan man bosätta sig i Mariefred / Strängsnäs, det är 40 min med SJ till T Centralen. Dock går dom tågen lite sällan på kvällar och sånt, därav tappar man flexibelit. Tyvärr håller Stockholm Lokaltrafik väldig låg standard och pålitligthet, särskilt pendeltågen, slå vad om att den fungerade bättre i Berlin Maj 1945 än det gör i Stockholm 2009. Så ett tips åk bil i Stockholm. Och slutligen den viktigast frågan av allt, vilken sida i Rulltrappan skall man stå på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||