FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
IA64 är ju Intel Itanium och en sådan
har du väl ändå inte?! Försöker du med Itanium-distar så är det inte konstigt alls att installationen inte fungerar. Du ska givetvis köra i386 eller AMD64 om du vill ha 64-bit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
i386 är ett säkert kort
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Citat:
Pröva och lägga över Linux på en USB sticka och boota, bero lite på vad bios klara, men dom flest nyare datorer kan boota från USB sticka utan problem. Ett tips börja inte labba med bios och låna från andra modeller, då har du kommit i ett knepigt läge. Bios byte gör man bara på direktorder av insatt tekniker. Enligt IBM Hemsida, så skall den maskinen vara certat för både SuSE och RED HAT. Microsoft® Windows Server® 2003 and 2008, Windows® Small Business Server 2003, Red Hat Linux®, SUSE Linux |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
baggen:
Antar att allt gick bra när du valde x86? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag får prova med usb med ifall det andra inte ger något. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Bör jag kanske göra om installationen och köra från DMZ för att få på en full installation, kan det hjälpa mig med drivrutinerna så jag kan få göra en Red-hat installation senare tror du? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Har provat att få på denna:
http://www-947.ibm.com/systems/suppo...andind=5000008 Kör jag filerna på ett usb-minne bootar med Red-hat skivan så startar det i icke grafisk installations mode (ytterligare ett litet problem då denna server endast har usb utgångar och verkar inte kunna känna skillnaden på enter/return tangenten när man använder usb-tangentbord) , hursomhelst så får jag i alla fall valet efter man satt installations språk och keyboard språk "have driver disk" den hittar på filerna via usb-minnet men när jag väljer dem så vägrar den installera dom. Det där verkar ju egentligen vara till floppy, men har ju ingen sådan heller ifall det nu skulle göra någon skillnad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle denna kunna vara nått jag ska prova? Hur gör jag i sådana fall för att få in den utan att ha tillgång till en floppy?
http://www-947.ibm.com/systems/suppo...andind=5000008 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Har du testat att köra en installation från en
full DVD? Då behövs inga nätverksdrivare. Eftersom RHEL är dyrt skulle jag rekommendera CentOS. Jag skulle säga att du har större chans att få ny hårdvara att funka där bättre än i RHEL. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|