FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror också på alternativet där du betalar en fast avgift för fri surfning. Minut- och megabytekostnader skulle i alla fall få mig att stirra på klockan och nojja mig hela tiden.
Sen är jag iofs av åsikten att allt mobilt bredband borde bojkottas då de inte lever upp till sina löften. Inte någon av operatörerna skulle jag tro. Bara att kalla det för bredband är ju att lägga en stor bajskorv i ansiktet på kunderna. Allt under 5 mbit upp/ner är inte bredband i min värld. Sedan skulle jag vilja se en regelskärpning för hur de får marknadsföra hastigheten. Från som i dagsläget "upp till X mbit" till "minst X mbit". Även mina föräldrars 2 mbit-uppkoppling kan ju klassas som en "upp till 100 mbit-uppkoppling". Det blev en utsvävning men det får ni ta ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
kw_wasabi=>
Då skulle man bojkotta varenda ADSL leverantör då det ligger en begränsning i tekniken för det som förhindrar att man kan få 5 mbit upp. Att sen alla mobila bredbandsleverantörer "hottar upp" sina reklamer är ju inget unikt, om jag inte minns helt fel så är det precis samma "upp till XX mbit" som gäller på ADSL abbonemang. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
|
Citat:
Att det inte är unikt att hotta upp reklam är inget försvar för det beteendet. Män har slagit kvinnor i alla tider, det är inget nytt, därför är det ok? Extrem liknelse, men den funkar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
|
Citat:
Eftersom du vill ha billigast som möjligt skulle köpa kontantkort, köp ett E220 modem ( den som ser ut som en tvål ) och lås upp den. Tro modemet kostar 800:- / utan bindningar hos Tre.. E220 modemen är skit enkla att själv låsa upp. Sedan köper du surf när du behöver det, kostar 100:- / veckan hos Telia / tre.. Eftersom du har låst upp modemet, kan du hoppa mellan olika operatörer. Om din dator har inbyggd blåtand och du har 3g mobil, så kan du antaligen använda den som modem. Har du bara behov och surfa lite web ibland, och kolla mail, kolla med din tele operatör många har tilllägg tjänst där man får surfa en viss mängd data i mån. Har själv använt en Sony Ericsson Z1010 som modem, fungera allders utmärkt, när man bara vill ha en uppkoppling. Enda nackdelen med att använda blåtand och mobil, är att man måste ha strömförsörjning till mobilen, annars dör den fort. Att du betalar per surf/min låter lite konstig, den formen av debitering är ovanligt. Det bruka vara datamängden man tar betalt för . |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
|
Mobile Partner tycker jag är "bästa" mjukvaran om man tittar på huawei's orginal mjukvaror.
DOVADO UMR, 3G router med stöd för +30 olika modem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tele2 levererade i alla fall förr sina Huawei E220 olåsta för att man skall kunna köpa kontaktkort till det när man är utomlands.
Har haft ett Tele2 99kr/mån abonnemang sen mitten av 2007 och det funkar faktiskt utmärkt. Max 5GB per månad, sen "har de rätt" att sänka hastigheten till någon obrukbart låg hastighet, men det har aldrig hänt mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Finns olika alternativ.
Tele 2's mobila bredband (mega). 149:-/mån fram till årskiftet därefter 249:-/mån modem ingår på 18 månaders bindningstid. Surfa upp till 5 GB. 3 mobila bredband. 199:-/mån modem ingår, surfa upp till 20 gig. 18 mån bindningstid. Enligt mig, är tele 2's bäst. Någon du ska akta dig för är telenor mobilt bredband, för det suger. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|