FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Bör man använda CAPTCHA alls på sin webbplats? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 36.96% |
Nej |
27 | 58.70% |
Vet ej |
2 | 4.35% |
Antal röster: 46. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kolla på Wordpress. Det finns mängder av plugins som gör att man slipper captchas helt och hållet. De flesta är dock beroende av JavaScript och/eller Cookies. Men det är nog få som har varken javascript eller cookies påslaget. Och man kan ju alltid visa en captcha just för dessa få användare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som tillägg kan nämnas att kolla längden på fälten som postas om man har typ maxlength satt till 100 och det postas ett fält med fler tecken är det alltid en robot.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
CAPTCHA går bort helt och hållet. Om man absolut måste låta sina kunder/besökare lösa ens egna problem så måste det vara nåt enkelt och tydligt som:
http://www.justhumans.com/jh/contact |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
ja bort med captcha, man får lösa det på annat sätt
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
ln(2 + sqrt(arctan(x)*sin(1/x))) (längst ner visas även gränsvärdet vid 0) Eller hela uttrycket: limit[ln(2 + sqrt(arctan(x)*sin(1/x))), {x -> 0}] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Men blir det blandade namn på fälten varje gång fältet laddas, då bör det vara i stort sett omöjligt att spamma om du inte kan köra via formulär, eller hur?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om man inte bygger sin robot så den faktiskt besöker sidan i en webbläsare...
Jag gillar captcha-funktionen i min blogg, otroligt enkel, och dessutom kommer Firefox ihåg vad jag skrev sist. "Skriv in siffran sju". Har aldrig fått spam i mina kommentarer, och vad jag vet ingen av de andra användarna heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Medlem
|
Beror ju helt på vad det ska användas till. Jag använder en enkel och lättläst captcha i registreringsformuläret t.ex.
En sån captcha besväras man av EN gång bara, och det tycker jag man kan stå ut med för att filtrera bort majorteten av de spam-botar som finns där ute... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |