FAQ |
Kalender |
![]() |
#241 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/...rticle34986.ece
Någon som känner igen namnet på dommaren där? Ett fint sammanträffande? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja vad säger man? "Vilket sammanträffande"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||||
|
|||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Nu handlar det om en domare som är engagerad i frågan redan och förmodligen har en åsikt om upphovsrätt, annars skulle han säkert inte vart med föreningen? Jävssituationen kan gälla för båda målsägarna och de åtalade. Sen är det inte bara en förening. Han är med i andra föreningar också. Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#246 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag håller i princip med dig men vad jag menade i det här fallet var att man kan inte döma efter oskrivna lagar i en domstol.
![]() |
![]() |
#249 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#250 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
I just det här fallet är jag högst medveten om mitt eget tillkortakommande i såväl att jag inte har tillräckligt med information, jag är troligtvis heller inte kompetent nog att göra en korrekt juridisk bedömning, men lyssnar jag på vad som sägs i dom klipp jag lyssnat på så säger Leif Silbersky att det är delikatessjäv (med reservationen för att den information han fått är korrekt) och den enda andra personen som pratar (som inte är part i målet) säger att det inte är jäv. Jag lyssnar även på dom frågor som INTE ställs, som t.ex. varför detta presenteras idag, vem som skulle döma det här målet bestämdes troligtvis för minst ett år sedan... Jag tycker personligen inte att medlemsskap i en förening kan innebära jäv, ett sådant medlemsskap är ju helt "anonymt" och betyder således ingenting, ett förhållande som självklart kan ändra om det är någon som är väldigt aktiv i föreningen (vilket dock iaf inte medför någon automtisk jävssituation) Citat:
men grundfrågan är inte ointressant, fotbollsdomare har kommit upp som ett exempel, jag hävdade att åtminstone jag skulle föredra någon som är insatt i frågan. Ytterligare ett exempel man kan ta är sjukskrivningar, vem anser Ni har bäst möjlighet att avgöra Er sjukdom/arbetsförmåga, Er egen personliga läkare som behandlar Er, eller försäkringskassan läkare som omprövar det beslutet.... Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|