FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja en prisuppfattning vore inte helt fel
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är också intresserad av prisuppfattning och detaljerad info som herrarna ovan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
En liten sammanställning av mina funderingar kring servern:
- Hur länge har den varit i drift? - När är den inköpt? - Finns någon form av garanti? - Vad har den använts för tidigare? - Varför säljer du? - Vad har du för prisuppfattning? - Har den utbytta delar eller liknande? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur länge har den varit i drift? - Cirka 12 månader.
Nær ær den inkøpt? - Køptes in før drygt 2 år sedan. Finns någon form av garanti? - Nej garantin har gått ut Vad har den använts för tidigare? - Jag har anvænt den før Counter Strike Servers. - Varför säljer du? - Har flyttat till Norge och jobbar hær uppe nu, har ingen anvændning av servern længre. - Vad har du för prisuppfattning? drygt 4500 - 5000 vill jag ha før den. - Har den utbytta delar eller liknande? - Finns ju plats før att sætta in mer minne ( upp till 16 gb ) samt mer HD. Snackat med patrikweb och det går førmodligen att løsa, beror på hur snabbt servern blir såld om det finns plats kvar i skåpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är ganska intresserad, om det går att lösa smidigt att återsätta den i drift hos patrikweb, men jag har en fundering relaterat till detta med att köra en egen dedikerad server, hur fungerar det med DNS?
På ett webbhotell där man med t ex cPanel lägger upp en domän läggs den ju även upp i webbhotellets DNS-servrar så att dessa svarar på namnuppslag för domänen, hur fungerar det om man vill hosta en rad sajter på en egen server, behöver man hyra en DNS-tjänst då? Jag vet att jag hamnar väldigt offtopic nu, och ber om ursäkt för det, men med svar på dessa frågor kan jag lägga ett bud på servern. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan inte tänka mig att detta skulle vara något problem om du väljer att ha servern hos Patrikweb. Han kan säkert lägga in en rad rekords i sin DNS. Problemet är väl om du behöver uppdatera dom med jämna mellanrum kanske.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
Slave DNS får du antingen mata in manuelt i en annan DNS server. Eller så köper du en VPS och kör Cpanel DNS del för slave endast om du även vill få en slave DNS automatiskt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bumpar lite. Några bud ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Får många PMs med frågor om hur man kan øka minne etc. Lægger en link nedan med specs før hur du kan bygga ut den. DELL 860
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Tja, 1800:- kan jag väl börja med.
|