FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
För att lyckas måste du göra något du brinner för, så länge ditt mål endast är pengar kommer du inte långt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det ni säger e sant, men jag har ju inte ngt jag brinner för.
Utan jag har några mål... 1. Ha en bra sida med trevliga medlemmar 2. Tjäna en del på sidan så man gott kan roa sig lite smått och gott.. 3. Erbjuda kunderna/medlemmarna ngt bra, dvs inte skit saker och lura dom som andra sidor gör =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Finns säkert utrymme för konkurrans eftersom det bara verkar finnas en leverantör av is i Sverige. http://www.iscompaniet.se/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
1. Välj en nisch som är intressant för dig
2. Lär dig ALLT om den nischen. Kartlägg och analysera konkurrenterna, undersök marknaden och identifiera dina kunder. 3. Skapa något som är bättre än allt annat som finns på din marknad, på som minst ett avgörande/betydande sätt. 4. Se till att du tillgodoser ett verkligt behov eller löser någons problem med din tjänst. 5. Upprepa från steg 2 och förbättra din tjänst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det du beskriver kan generaliseras till 1. Skapa en verksamhet med nöjda kunder 2. Kunna plocka ut en god vinst ur verksamheten för att kunna leva mer än hyggligt 3. Inte använda sig av illegala metoder, t ex syssla med bedrägeri Hade du uteslutit punkt 3 hade resonemanget kunnat vara logiskt. Det du nu beskriver är att bygga upp en lönsam affärsverksamhet. Inte allt för svårt, om vi bortser från alla de miljontals människor som råkar ha samma möjlighet som du att bygga upp samma verksamhet. Lite försimplat är problemet att du måste vara bättre än dem för att kunna tjäna mer än dem. Det är den hårda verkligheten du möter när du som egen företagare försöker slå dig ut på marknaden. Det är därför det tar tid och energi. Det är inte alltid ett bekvämt sätt att tjäna pengar för den som inte orkar söka jobb. Av den anledningen är kanske inte snabba pengar den mest eftersträvansvärda av drivkrafter. Min drivkraft är exempelvis alla utmaningar. Någon slags hatkärlek till stress och att kunna påverka. Av den anledningen klarar jag mig på en "på tok för låg lön" enligt vissa. Men det är klart att det finns en chans till kompensation i det långa loppet. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack så mycket för din numrerade lista.
Den fick mig lite på andra tankar. Men jag har nu bestämt mig (eller rättaresagt, planerar...) en reward sida, men saken är att jag vill ha den i php mot mySql. Och jag känner bara 1 som kan hjälpa mig att koda den, men om man skulle koda en sån själv, lite säkert system så ingen kille skriver en " ' " efter ett ref länk och t.ex kommer in i databasen och bara dumpar alla tabeller osv, hur långt tid skulle det ta? Och om ngn här är snäll och har tid över, skulle någon göra ett sånt till mig HELT Gratis? Jag kan ju göra en liten design till er som tack för att ni kodar, men svårt att få ngn att koda den skulle jag tro, och om ngn har ännu mer tid över och är ännu snällare*, skulle han/hon skicka ett PM med alla funktioner som en reward sida bör ha och ngn php tutorial på alla funktioner? Vet att jag begär mkt och vill ha allt på silverfat, men så är det faktiskt inte ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle gissa på att du få lära dig PHP eller betala för ett sådant system.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vet..men man kan ju alltid hoppas på ngn vanlig och snäll själ
![]() Och hur mkt kostar det på ett ungefär? Jag har ju inga pengar och dessutom har jag försökt att lära mig php men jag får aldrig in det i hjärnan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag rekommenderar att du inleder ett samarbete med någon som kan programmering.
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ge en men en fisk och han blir mätt för en dag. Lär honom fiska och han blir mätt varje dag.
Du kan inte ge upp så enkelt. Ingen gör saker gratis eller för att vara snälla i verkliga livet. Man kan stötta folk och vägleda dem men ingen kommer ställa upp på att göra ditt jobb åt dig. Så ge inte upp så lätt. Alla som lyckats här inne har lagt år och dar på att lära sig och bygga saker. Ingen har fått det gratis ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|