FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Skippa Amd, snälla.
Amd Sempron är INTE att rekomendera för server iof så skulle jag aldrig tänka mej amd men men. köp en INTEL P4 ifall du inte har råd med Xenon Processor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vad tror ni om denna? Intel Pentium 4 - 2.4GHz/533mhz 1024kb (prescott) - Socket 478 (Box) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, Bättre än amd iallafall.
Dock blir prescott varmare än föregångaren Northwood men prescott har mer minne(cashe) än prescott så, prescott är ett säkert kort. Mvh/ Johan H |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vad bör jag köra för moderkort? Måste ju byta ut den om jag ska köra Intel... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om du kan få tag på en gammal Northwood istället för Prescott så kör på den. Ger dig bättre prestanda och drar mindre effekt, så det att "prescott är ett säkert kort" som morphius sa förstår jag inte. Du får sämre prestanda så länge du inte kör mycket grafiska applikationer. Intels moderkort är stabilast. Nu har det hänt mycket på senare tid, men jag tror fortfarande att Intelmoderkortet med Intel875-chippet är det som gäller (D875PBZ heter kortet). Sen vore det ju inte så tokigt med ECC-minnen för ännu högre stabilitet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Efter som du värkar ha ganska begränsad ekonomi så rekomenderar jag
Detta Moderkort Där har du ett moderkort att växa med. om du någon senare gång känner för att "Ne, detta går inte denna server e ju lika snabb som min 486" så kan du alltid köpa en till Xenon Processor och stoppa in so "Wiola" så har du en Dual-Cpu burk ![]() Verkar något orklart eller funderingar så är det bara att höra av sig! /Johan H |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Om du ska fundera över Xeon så finns ju även AMDs Operton. Tidningen "Nätmagazin med säkerhet" gjorde i det senaste numret (nummer 5 2004) ett jämförande test av rackservrar under 35000:-. Nu är det ju inte en rackserver du ska ha, men det kan ju ändå ge en bild av hur det ser ut. AMD/Intel, SCSI/IDE/SATA, Minne, Extra portar, mm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kan nog bli att jag kör på AMD ändå, kan ju alltid byta upp mig vid ett senare tillfälle då jag kanske börjar använda servern mer som webbserver än som filserver. Då är ju mycket viktigare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
(Förutsatt att du med "kör ASP" menar att du skapar *.asp filer med statiskt innehåll. Att servern _har_stöd_ för ASP anser jag inte vara att "köra ASP".) /Zoran |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vill även nämna att bara för att man (inte) kör ASP så betyder det inte att man inte kör dynamiskt innehåll. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|