FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har inte varit in på någon sådan typ av auktion, men det är väl upp till var och en att göra en kalkyl?
slutpris + X antal bud á X kr = hur mycket jag tycker varan är värd Om den informationen finns fortlöpande i anslutning till auktionen så skulle användarna se kostnaden direkt. Sen att de som driver sajterna kammar hem goda vinster på varorna ser jag inte som ett problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Banned
|
Är nästan säker på att det på vissa auktions sidor läggs falska bud från företagets sida för att hålla en auktion igång, dem är inte under uppsyn på något sätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag tycker inte det handlar om jante att inte unna folk med oschyssta verksamheter att tjäna stora pengar på att förleda folk. Det handlar om etik och moral, inte avundsjuka. Oavsett om det kommer bedömmas vara lagligt eller inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Man behöver inte vara smart som Einstein för att fatta att det kostar x antal kronor att lägga ett bud och att man kanske inte vinner när man lägger det budet. De som inte begriper det men ändå budar tycker iaf inte jag synd om. Etik och moral? Rasar ni åt all reklam Svenska Spel kör med också?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ber om ursäkt för bumpningen, men jag tror jag vet någon som kanske arbetar för MrSvensson. Om man kollar på de senast avslutade auktionerna ser man att en person har kammat hem ovanligt många auktioner:
Användare leevilutunen 13 av 30 auktioner när jag kollar just nu. Det är ovanligt många för en och samma person tycker jag. Personen i fråga måste vara ganska rik för att få tillgång till alla dessa bud. Tänk på att ett bud kostar allt mellan 7-15kr beroende på hur många bud man köper åt gången. En vän vann en auktion där förut och lade runt 30 bud på en och samma sak. Tänk då hur många bud denna person måste lägga för att kamma hem alla dessa saker? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|