FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
För ett par år sedan var PR viktigt för att få hög ranking, men idag är det inte så. PR har en sådan liten del, om någon alls, i rankingen av webbsidor just för att många manipulerade PageRanken för att få bra placeringar. Det går fortfarande att manipulera sin rankingen, vilket görs dagligen av alla som sysslar med SEO. Det är liksom det allt går ut på, inte att ha "hög PR". Men, som jag tidigare sa. Tycker ni det fortfarande är viktigt med PR för att få en hög ranking får ni gärna tro det. Min erfarenhet säger något helt annat, och även Google, som visar resultaten. /Patrik Berggren |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tja
Pagerank har absolut ingen med rankingen på specifika KWs att göra, punkt slut! De som fortfarande tror detta jobbar inte med SEO i något konkurrensutsatt segment. Troligtvis jobbar personen i Sverige med en liten hobbysite el dyl B) För att få hög PR: Till din "huvudsite" - "Fixa" en länk från en site med PR6+ (yahoo dir etc) så får du garanterat minst PR4-PR5 och ditt problem är löst om det är PR du vill ha. - "Fixa" en domän som har befintlig PR och 301a den till din site, då överförs PR till din site. Du kan köpa en PR5-PR6 domän för nån hundring ($). Till dina "3/4-way länkbytessiter": - Samma som ovan - Forga PR genom en conditional redirect, dvs du 301ar google till valfri domän och får på sätt samma PR som den siten medans besökarna stannar på din site och ser en "hög PR". Ska du ändå bara använda siten till att byta länkar är det skit samma och de personer du byter länkar med vet oftast nada om SEO ![]() ![]() Finns ganska många fler (men de berättar jag inte om här ![]() ![]() Ett tips istället för att jaga pagerank är att identifiera vilka KWs som ger dig trafik/konvertering och fokusera på dem istället för att lägga ner tid att oroa dig för din pagerank, för som sagt, den har absolut inget med hur du träffar i google att göra. Skål! Mvh Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur ska 2 sajter kunna få exakt samma förutsättningar?
Du har grottat ned dig för mycket i "teori". Prova lite "praktiskt arbete" istället ... /Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har provat praktiken och jag håller med i mycket om vad du skriver om den faktiska vikten av PR i enskilda fall. Det finns massor av andra variabler som också är väldigt relevanta för ranking. Men det är ju just teorin vi diskuterar. Och du har formulerat dig helt felaktigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det har ju konstaterats på ett antal ställen att detta med PR är rätt meningslöst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag tycker det är kul att Vikarien har exakt samma syn på PageRank som jag själv. :wub:
MrWize verkar inte riktigt förstå - förmodligen pågrund av inbitna principer eller har svårt att läsa vad folk skriver. När jag skriver att PageRank har betydelse för hur en sida placerar sig i sökresultatet så menar jag inte att sökresultatet är en lista sorterad efter PageRank. I så fall hade jag skrivit det... Det känns som du inte alls lägger ner någon vikt på att läsa vad de andra faktiskt skriver innan du börjar argumentera för dina teorier. Jag förutsätter att alla vet exakt vad PageRank är och att ingen har sin egen fantasi om vad just detta är. Så länge Google baserar SERP på inlänkar så kommer också PageRank att ha en betydelse. För att undvika ytterligare tolkningsfel så skriver jag: PageRank har INGEN avgörande faktor i hur en sida placerar sig i SERP - där finns andra faktorer som är betydligt viktigare att se över - men det gör INTE PageRank värdelöst... Det värsta jag vet i diskusioner är när folk upprepande gånger argumenterar men inte lyssnar (läser) vad man säger (skriver). Därrav min något irriterande inställning... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||