FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||||
|
|||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Sen för att vara lite halvt offtopic.
Så kör jag Kod:
<h1><a href="./">Sidans namn</a></h1> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Citat:
http://www.google.com/support/webmasters/b...py?answer=66353 För det andra så ändrar man ju bilden och inte html-koden... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Citat:
H1 har ingen större positiv inverkan på sökmotorerna. Möjligtvis är det så att sidor som spammar flera H1 på en sida tolkas som spam-sida och således straffas. Besökaren lägger knappast någon större vikt på om du använder p, h1, h2, h3 eller vad som helst så länge som du via CSS styr presentationen på ett bra sätt. Däremot, som sagt, bör det finnas en länk till startsidan via en logo/huvudrubrik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
För designelement är det nog strunt samma, vem vill optimera sig på ordet "startsidan", "kontakt" etc.? Sedan ens företagsnamn torde finnas med i innehållet på sidan såpass mycket att google förstår att du letar efter www.webmasternetwork.se om du söker på webmasternetwork utan att för den delens skull måste ordet finnas med i h1'an, title, meta och allt. Det är ju trots allt innehållet som man vill optimera på, inte sidan som man har allt på. Det är innehållet som besökarna letar efter. http://www.456bereastreet.com/archiv..._to_hide_text/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är så här jag har gjort alla fall. kritisera gärna : www. samojed en.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Rubriker från H1-H6 ska inte användas för att gynna hierarkin av hml-kod utan av innehållet. Se mitt exempel i slutet. Jag tycker dessutom du är naiv om du tro att H1 inte har någon "större positiv inverkan på sökmotrer". Det är det element som tillsammans med titeln berättar vad en sidas innehåll handlar om. Jag förstår inte hur du kan förakta detta. Att det skulle ha en negativ inverkan på sökmotrer att använda flera H1-taggar tror jag inte på så länge de används på rätt sätt. Om en sida innhåller information om flera olika ämnen så ska det rimligtvis vara okej att använda sig av H1 mer än en gång. Det enda som talar emot detta är att det oftast inte är praktiskt att lägga för mycket information på en sida. Det är bättre att då dela upp informationen på flera sidor - gynnar både läsare och placeringar i sökmotorer. Så man kan generellt säga att en webbsida bör endast innehålla en H1-tagg. Nej besökaren lägger ingen större vikt på vad du använder så länge du använder CSS. Men varför då inte använda H6 till den största rubriken och H1 till den minst betydelsefulla om du nu ändå kan ändra allting via CSS? Självklart faller det ologiskt att göra så... Det enda jag håller med dig om är att det ska finnas en länk till förstasidan/startsidan eller vad man nu vill kalla den och dessutom gärna länka logotypen dit. Men att använda H1-tagg till detta är helt fel i min mening. Länder i Norden (H1) Danmark (H2) Introduktion av Danmark (H3) Danmarks Historia (H3) Om Köpenhamn (H3) Finland (H2) Introduktion av Finland (H3) Finlands Historia (H3) Om Helsingfors (H3) Sverige (H2) Introduktion av Sverige (H3) Sveriges Historia (H3) Om Stockholm (H3) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|