FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
En e-handlare som precis som jag, inte har kunskapen att programmera själv och önskar en trygg och kunnig leverantör av en e-handelsplattform där support finns ett samtal eller mail bort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jo vi har jobbat med Jetshop några år nu. Jag har inte ett helt enkelt o klart svar på detta då mycket beror på vad det är för som passar just din butik. Det som varit bra är driftsäkerheten, relativt snabba på supporten och vår "egen" affärsutvecklare är bra. Du har rätt många funktioner i admin och det är lätthanterligt. Men sedan slutar jag nog att jubla:-) Det känns som att de riktar sig på att mjölka in så många e-handlare som möjligt med att gå ut med ett relativt lågt pris men ambitionerna att behålla oss som efter en tid vill ha lite mer än basstandard är det sämre med. Har i flera år försökt få de att förstå fördelen att kunna fakturera ex Norge. Dessutom kostar allt extra en fasans massa pengar:designmoduler, direktbetalningsfunktion, trafiken kostar extra vilket irriterar mig till max-ju större du blir desto mer får du betala för trafiken!!! Allt detta måste du också räkna med i avgiften/månad och det är svårt att veta i förväg vad det blir. Dessutom har de ibland 20 dgr och ibland 30 dgr på fakturorna vilket kan anses märkligt... Rabattmodul kostar också extra så se över alla funktioner noga och fall inte för ett bra introduktionserbjudande. Skulle spontant råda till att välja ngn annan faktiskt men har inget bra tips på vilket eftersom vi själva letar. Vet att stadium gjorde en grym genomgång av alla leverantörer innan de satte igång så det kanske kan vara ett hett tips. Lycka till Gunilla Pippilotta |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Snabbnotering gällande Stadiums e-handel. Drevs som ett väldigt stort projekt lett av Wipcore. Wipcore hör till de e-handelsleverantörer som är väldigt duktiga men samtidigt tar dem också betalt för det. Jag minns inte helt korrekt men jag har för mig att stadiums totala e-handelssatsning stannade någonstans kring 150 miljoner *minnet kan svikta* . Menar inte alls att Wipcore skickade en faktura på 150 miljoner men det kan vara värt att nämna att t.ex Netonnet, Cdon, stadium med flera större företag har en helt annan budget än vi kanske något mindre företagare.
Gunilla, har du tittat närmare på Sitedirect? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
nej har inte kikat på sitedirect.
Fördelar/nackdelar med de? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
För er som inte klarar att hantera magento själv så finns det företaget icommerce.se som hjälper till med dem har även betallösningar osv. Obs har själv inte någon erfarenhet av dom.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Varför inte anlita någon som har rätta kunskaperna och som kan skräddarsy funktioner och lösningar för just dig?
Jag har ett system som har många färdiga funktioner, fler än du behöver antar jag. Läs mer om systemet: www.edited.se/ehandel Sen kan du ju kontakta mig för vidare diskusion! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vi har självklart tagit åt oss av kritiken gentemot vår kassa och har utvecklat en ny. Kika gärna in på vår demosajt http://www.fashionshop.se och se vad ni tycker. Framesfri lösning med massor av ny funktionalitet. MVH David Jetshop AB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Som jag nämnt tidigare så krävde jag redan 2006 att Jetshop skulle införa en ny kassa (se webshop-test.com). Det är på tok för lång tid när man driver kommersiell verksamhet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
De flesta system i dag har nog exportfunktioner alternativt hjälper till med ett byte
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|