Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Binero - återigen problem med faktureringen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-12, 17:38 #21
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av SpaceDump
<!--QuoteBegin--(JonathanS)[/i]

Vi erbjuder givetvis möjlighet till fakturering via vanlig post, men e-postfakturering är klart populärare bland våra kunder. Att skicka ut saker via vanlig post kostar dessutom en extra slant och i relation till månadsavgiften för vårt Privatpaket (69 kr) är en postavgift (45 kr) rätt så saftigt. Men visst, det är en idé.

Att det skulle kosta 45:- i postavgift är ju iof lite att ta i, på sin höjd kostar det 15-20:- inklusive arbete. Som exempel kostar det i vårt fall ~8:- per styck.
[/quote]

45 kr är kostnaden mot slutkund, inte kostnaden för oss som företag. Det går givetvis även att få ner denna kostnad, med en större volym vanlig post, men trenderna pekar åt rakt motsatt håll (att det är desto fler som väljer e-post). Vi kommer inte göra några större investeringar för att sänka våra kostnader vad det gäller vanlig post, det vore bara dumt för oss, våra kunder och miljön.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-13, 04:22 #22
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2007
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar

Reg.datum: Jun 2007
Jag måste faktiskt säga att Bineros fakturasystem har fungerat klockrent för mig. Unde "Mina fakturor" är det lätt överskådligt vilka man betalat och inte betalat, samt att man kan kolla tillbaka och skriva ut fakturor man betalat tidigare.

Fick även ett mail i veckan som gått att det var dags att betala avgift för mitt webbkonto, även där fungerar det bra.

Kan bara hylla Binero för denna fungerade faktura del!
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-13, 10:37 #23
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Originally posted by Fredrik-s@Dec 13 2008, 04:22

Kan bara hylla Binero för denna fungerade faktura del
Detta i kombination med att man betalar fakturorna direkt funkar även bra för mig, inget att klaga på.

Så klart att det kan uppkomma tillfälligheter, men lönt att generaliseringsstämpla problemet och skapa en WN-tråd? Nej.
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-13, 11:57 #24
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Mycket flitig postare

Så här funkar iaf jag, om jag vet att jag har månadsfakt från ett företag och inte får en faktura en månad, ja då ringer jag. Jag sitter inte och tror att jag har fått en månad gratis som du verkar göra? :S
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-13, 11:58 #25
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by patrikweb@Dec 12 2008, 17:51
Är lat på den biten, så inte många konton som blir avstänga hos mig inte. Finns säkert några kontot från flera år aktiva. 3m-1år då kanske man orkar stänga ner kontot helt.

Men kan ju tycka att påminnelser över mail inte är det bästa, visst jag skickar med påminnelser över mail men stänger ju inte ner ett konto utan att med skicka påminnelse över brev om det behövs.

EDIT: Bästa är använda läsbekräftelse, visst kunden behöver inte välja att skicka tillbaka ett men är kunden seriös så lär dom göra det och då vet man alla fall om kunden fått mailet.
Tror deras system stänger ner per automatik. Och de har väl fler kunder än dig? :P
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-13, 16:48 #26
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av WeaZear
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Är lat på den biten, så inte många konton som blir avstänga hos mig inte. Finns säkert några kontot från flera år aktiva. 3m-1år då kanske man orkar stänga ner kontot helt.
Men kan ju tycka att påminnelser över mail inte är det bästa, visst jag skickar med påminnelser över mail men stänger ju inte ner ett konto utan att med skicka påminnelse över brev om det behövs.
EDIT: Bästa är använda läsbekräftelse, visst kunden behöver inte välja att skicka tillbaka ett men är kunden seriös så lär dom göra det och då vet man alla fall om kunden fått mailet.
Tror deras system stänger ner per automatik. Och de har väl fler kunder än dig?
Så klart dom har fler kunder, men köra sådana system automatisk för radera konton är inte en vettig lösning alltid.

Om företaget gör fel i fakturering, eller att tiden skulle börja gå helt fel så skulle det kunna hända i värsta fall att alla kontot blir raderade.

Stora frågan är servrarna så pass fulla så dom måste rensa dom? Är det så viktigt att inte någon kund lyckas få några månader "gratis" mot att en seriös kund kanske råkar få sitt konto nerstängt?

Tycker det är mycket märkligt med folk som säger att man själv ska hålla koll när man ska betala.

Som företag får man ha lite ansvar att fakturor och påminnelser faktiskt kommer fram, alla fall om man kör allt på mail så finns det inga garantier att det verkligen kommer fram.

Att skicka påminnelse 2 som brev bör inte vara några större kostnader.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-13, 18:06 #27
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar

Reg.datum: Jul 2006
Vad var det jag sa...
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-13, 22:30 #28
JonathanSs avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Patrik, snälla du. Vi raderar givetvis inte våra kunders konton om de inte betalar en faktura. Kontot stängs av och vi aktiverar det omedelbart om kunden kontaktar oss (vilket var fallet med Drezzzer), även om fakturan inte betalts än. Binero har förövrigt mycket färre kunder per server än andra webbhotell som jag känner till.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-13, 23:11 #29
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Originally posted by JonathanS@Dec 13 2008, 23:30
Patrik, snälla du. Vi raderar givetvis inte våra kunders konton om de inte betalar en faktura. Kontot stängs av och vi aktiverar det omedelbart om kunden kontaktar oss (vilket var fallet med Drezzzer), även om fakturan inte betalts än. Binero har förövrigt mycket färre kunder per server än andra webbhotell som jag känner till.
Patrikweb tar varje tillfälle till fånga att få kasta lite skit på konkurrenter - detta är ingen nyhet från Patriks sida.
Halvlögner och antaganden som vanligt.
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-14, 00:44 #30

Citat:
Originally posted by JonathanS@Dec 13 2008, 23:30
Det sa jag inte sagt, men blir ju dock samma resultat om kunden inte har fått fakturan eller påminnelsen.

Nu vet jag inte hur viktig kund det var men kan vara katastrof varje minut för vissa kunder.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017