FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att det skulle kosta 45:- i postavgift är ju iof lite att ta i, på sin höjd kostar det 15-20:- inklusive arbete. Som exempel kostar det i vårt fall ~8:- per styck. [/quote] 45 kr är kostnaden mot slutkund, inte kostnaden för oss som företag. Det går givetvis även att få ner denna kostnad, med en större volym vanlig post, men trenderna pekar åt rakt motsatt håll (att det är desto fler som väljer e-post). Vi kommer inte göra några större investeringar för att sänka våra kostnader vad det gäller vanlig post, det vore bara dumt för oss, våra kunder och miljön. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag måste faktiskt säga att Bineros fakturasystem har fungerat klockrent för mig. Unde "Mina fakturor" är det lätt överskådligt vilka man betalat och inte betalat, samt att man kan kolla tillbaka och skriva ut fakturor man betalat tidigare.
Fick även ett mail i veckan som gått att det var dags att betala avgift för mitt webbkonto, även där fungerar det bra. Kan bara hylla Binero för denna fungerade faktura del! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så klart att det kan uppkomma tillfälligheter, men lönt att generaliseringsstämpla problemet och skapa en WN-tråd? Nej. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Så här funkar iaf jag, om jag vet att jag har månadsfakt från ett företag och inte får en faktura en månad, ja då ringer jag. Jag sitter inte och tror att jag har fått en månad gratis som du verkar göra? :S
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om företaget gör fel i fakturering, eller att tiden skulle börja gå helt fel så skulle det kunna hända i värsta fall att alla kontot blir raderade. Stora frågan är servrarna så pass fulla så dom måste rensa dom? Är det så viktigt att inte någon kund lyckas få några månader "gratis" mot att en seriös kund kanske råkar få sitt konto nerstängt? Tycker det är mycket märkligt med folk som säger att man själv ska hålla koll när man ska betala. Som företag får man ha lite ansvar att fakturor och påminnelser faktiskt kommer fram, alla fall om man kör allt på mail så finns det inga garantier att det verkligen kommer fram. Att skicka påminnelse 2 som brev bör inte vara några större kostnader. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad var det jag sa...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Patrik, snälla du. Vi raderar givetvis inte våra kunders konton om de inte betalar en faktura. Kontot stängs av och vi aktiverar det omedelbart om kunden kontaktar oss (vilket var fallet med Drezzzer), även om fakturan inte betalts än. Binero har förövrigt mycket färre kunder per server än andra webbhotell som jag känner till.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Halvlögner och antaganden som vanligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Nu vet jag inte hur viktig kund det var men kan vara katastrof varje minut för vissa kunder. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|