FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Håller med Robert här.
Så länge man ger kunden vad den vill ha spelar det väl ingen roll om man är 16 eller 35, profisionell eller "fritidskodare". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Ser väl okej ut men inte mer.
Skippa den jobbiga ramen runt texterna! Skippa "::" innan rubrikerna eller gör om till något snyggare! Sidan validerar inte heller. (validator.w3.org) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag känner inte att jag skulle välja er om jag behövde hjälp med någon webbsida.
1. sidan är alldeles för liten storleksmässigt (som någon skrev innan så är det väldigt 90-tal över det hela). 2. sätt aldrig ut några priser på någonting. det kan sluta med att du har lurat dig själv. 3. är ni professionella? kan ni göra "allt"? om ni är det, skriv det då! Tveka inte på era kunskaper, få ut det till folket... NI ÄR BÄST! 4. på startsidan har ni nyheter som handlar om just ERAN sida. publicera istället nyheter om olika jobb etc. ni har fått. det intresserar de eventuella kunderna mer. 5. vad är det för företagsform? organisationsnummer? 6. under eran projekt-sida står det att ni har valt att inte lägga ut några bilder blablabla. antingen så lägger ni ut information om era tidigare jobb eller så tar ni bort projektavdelningen helt. kan ses som oproffsigt. 7. två arbetsdagar för att få ett svar på sitt mail? kanske lite mycket... om det verkligen tar så lång tid så tycker jag att ni ska strunta i att säga det. 8. större text skulle inte vara fel. sitter man på 1600x1200 ++ så kan det vara lite svårt att tyda texten. 9. den validerar inte. ett typiskt svar på att ni inte lägger tillräckligt mycket tid och kunskaper på det ni gör. (man validerar sidan hos w3 för att se om ert sätt att använda html och css på är rätt) tycker ni ska reflektera över detta. mycket av det ovan stämmer bra också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Read Only
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Sidorna ska (enligt mig, och många andra) vara plana, stilrena, inte en massa photoshop effekter och inte allt för mycket bilder, mycket programdesign (gjord mha html/css) och en ren och lättläst text. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Men sidan är bara "gjord" i flash och sedan la vi till center-taggar och lite sånt för att den skulle hamna i mitten. Det är ju trots allt bara en flashfil vi har på sidan. Då borde ju inte w3 passa så bra för att bedömma våran sida eller?
Tänkt på alla svar ni gett. Även kollat runt lite i forumet på era hemsidor. ![]() Ska försöka sätta upp en hemside-plan på ett papper och skissa noggrant innan jag gör den. Denna gjorde jag bara i flash utan idér på hur den skulle se ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vill bara förtydliga att det inte är samma sida (designmässigt) som kommenterades i augusti som de senaste dagarna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Varför göra sidan i flash när den skulle kunna göras precis likadan i HTML och dessutom bli mer användarvänlig?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Sidan gjordes i Flash bara för att jag inte orkade göra den i HTML, vet att det går att göra där men orkade för tillfället inte skriva koderna. Ska ta det lite mer seriöst nu och programmera från grunden. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|