FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vi har problem med din del .se, De ringde mig förra veckan och frågade efter vår förra VD, då jag förklarat att han slutat för över 2 år sedan så ville han prata med vår marknadsansvarig, då jag svarade att vi ej hade någon med den titeln utan undrade vad det gällde så sa de att de ringde från dindel, jag sa då att de skulle prata med en annan person på vårt företag och att de kunde ringa senare under dagen.
Efter ett par dagar dök det upp en beställningsbekräftelse med personen som jag namngavs namn, det stod att vi skulle betala för samma kontaktuppgifter som tidigare (trots att vi hade flyttat innan jul förra året och alla kontaktuppgifter var felaktiga). Personens vars namn de angivit som referens faxade tillbaka och sa att vi minsann inte har beställt detta av dem och bestred deras bekräftelse. Då ringde säljaren tillbaka och sa att han hade pratat med någon annan på¨företaget vars namn han glömt som hade beställt, då blev han frågad om varför han då skrivit en felaktig referens på bekräftelsen så ville han återkomma när han tagit reda på korrekt namn.. och eftersom han nu pratade med oss så hävdade han minsann att vårt bestridande inte var giltigt och att vi var tvungen att faxa in ett nytt bestridande bara för att han nu pratade med oss i telefon igen. Nu ringde han igen på morgonen och sökte personen han mycket väl vet inte börjar jobba kl 8 eftersom det var den tiden han ringde förra gången och jag då sa att han fick ringa efter klockan 9:30. han vägrade ange sitt namn eller vart han ringde ifrån, jag frågade om jag kunde ta ett meddelande men han fortsatte att luska i "om inte den personen är anträffbar, vem hanterar då marknadsföringsärenden?" osv.. Man blir så trött på dem.. synd att telefonsystemet jag sitter på inte har 24/7 inspelning, utan jag måste trycka på inspelningsknappen för att starta den.. det är så lätt att glömma.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
I och med att de skickade en orderbekräftelse som var falsk så börjar det verka som det är ett bedrägligt beteende. bevisfrågan är problemet, hoppas du har bättre lycka me inspelningsknappen nästa gång. Anmäl bedrägligt beteende till polisen/marknadsdomstolen. Eniro själva kanske behöver en inspelning att lyssna på så de får veta hur deras säljare uppträder.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Farsan var också nära att bli blåst av dem..
kostar tydligen flera tusen att få "vara med" i eniro. Sen kan man vara med gratis också? haha. Skillnaden är att du får en "Länk" till din hemsida om du betalar 2-3k. mvh ps. Är DU säker på att du inte vill finnas med i ENIRO ? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det där är direkt brottsligt förfarande attt upprätta påstådda beställningar.
Skulle upprätta en polisanmälan mot Eniro och den person som skrivit under |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Eniro i samarbete med Stampens utvecklingsbolag
Eniro har skrivit samarbetsavtal med Stampens utvecklingsbolag, Mktmedia. Avtalet innebär att Eniro bygger ut sitt sajtnätverk med 25 nya sajter. Mktmedia ägs till 78 procent av Stampen och fungerar som utvecklingsbolag till 33 tidningshus i Sverige. Avtalet innebär att Eniros sponsrade länkar, kartor och sajtsök till en början införs på 25 av Mktmedias sajter. Tänkte att detta kunde vara intressant att ni får reda på, för hela artikeln på DagensMedia http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmed...?version=205515 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
HATAR ENIRO!!!! Jag mailade som sagt i lördags när jag fick bekräftelsen. Idag svarar de med ett kort mail att jag missat att ange deras kund-id (!!!!). Detta skickar de utan att skriva under med ett namn. Givetvis har de skickat mailet med en no-reply-adress, dvs jag kan inte svara tillbaka. Jag blir tokig!!!!!!!!!! Får ta och ringa och härja med dem imorgon.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag hade ett samtal angående Eniro med en vän senast i veckan. Som han uttryckte det på proper engelska så hade han blivit butt f*ucked av Eniro. Jag svarade att det inte är något att skämmas över. Det har nämligen hänt de flesta. Eniro har tagit mödomen av många nyblivna egenföretagare och marknadschefer.
Det går att resonera med Eniro. Men man måste alltid utgå ifrån att det blir problem varje gång man köper något av dem. Säger säljaren att tjänsten kostar 10k så kommer det att kosta 20k + 10 timmar i telefon för att reda ut vad som gick fel. Efter en massa tjafs så återbetalar Eniro beloppet och så låter man sig likförbannat bli lurad igen nästa gång de ringer och försöker sälja något. Efter andra eller tredje gången så börjar man känna sig rätt dum... Edit: Står man på sig så brukar man bli kompenserad. Så jag har faktiskt vid enstaka tillfällen tjänat/sparat en slant pga Eniros misstag och fuffens. Men visst hade det varit bättre om allting fungerade från första början. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag fick igår en "fin" försändelse från Grunduppgiftsbolaget AB med Eniros logga och allting på med ett "finfint" erbjudande om annonsering hos Eniro... Och det hela skulle för den mindre observante säkert kunna misstas för en faktura med sin utformning... Dock står det på inbetalningstalongen med relativt liten stil "Denna talong leder inte till betalningskrav om du väljer att inte utnyttja erbjudandet"
Men det hela känns lite typiskt Eniro och andra katalogföretag. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|