FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
|
||||
|
Citat:
Vad jag ville ha sagt var att de nämnda INTE bör sollas bort ur ALLA rekryteringar för de blir då bidragsberoende och det är bättre att de har ett jobb än att de är bidragsberoende. Vissa alkoholister kan ju (långt ifrån alla) ha så gravt missbruk att de kommer fulla eller bakfulla till jobbet och då inte är lika effektiva som nyktra personer eller som nr de själva är helt nyktra. Personer med lång sjukdomshistorik är ofta frånvarande från jobbet pga terapisessioner, läkarbesök m.m. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||
|
|||||
|
Citat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Du gör det dock lite enkelt för dig när du talar om sjukdomar och läggningar. Jag har svårt att förstå det rationella hos alla som diskuterar huruvida t.ex. pedofili är en sjukdom eller inte. Det är enligt mig helt irrelevant. Det finns mängder med genetiska avvikelser (dvs. sådant man föds med) som brukar räknas som sjukdomar t.ex. Alzheimers och blödarsjuka (de varianter som är helt eller delvis genetiskt betingade). Ni kan inte ge er in i en sådan diskussion utan att förstå och definiera vad ni själva menar med "sjukdom".... Att kriminalisera genetiska avvikelser eller några delar av personligheten och / eller genom tvång förändra en individ på något vis utan dennes medhåll är enligt mig helt omänskligt och förkastligt och vi närmar oss då gamla tiders "mentalvård" eller Hitlers skräckvälde. Att anamma de tankegångarna är nästintill värre än brottet självt. Jag tror det vi alla kan komma överens om är dessa två grundläggande påståenden: 1. Vi måste ta hand om de som begår brott på något vis. Huruvida någon form av vård eller fängelse är det bästa alternativet varierar oerhört från individ till individ och från brott till brott. Det är inget någon av oss här kan avgöra. 2. Vi måste göra allt vi kan för att förhindra brott men det får absolut inte leda till att oskyldiga drabbas på något vis.
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#68 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
|||
Nykomling
|
var det inte nån forskare som hittat en abnormalitet i hjärnan hos homosexuella.
Det skulle ju iså fall göra bögeriet till en sjukdom eller defekt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Du jämställer en "abnormalitet i hjärnan" med sjukdom eller defekt?
![]() |
Svara |
|
|