FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har modell nr 1
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Men jag har en extranyckel av samma modell ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Modell 1 kan även innehålla chip/transponder för startspärren.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kanske är ute och cyklar (!) men visst är det så att alla bilar som säljs inom EU efter ett visst årtal, typ 1997 eller något sådant, måste vara utrustade med elektronisk startspärr, dvs nyckeln innehåller transponder?
När jag skulle skaffa två extranycklar till min volvo så lönade det sig att titta runt lite. Jag kollade på två st Bilia-anläggningar och den ena skulle ha 2000 för nycklarna med två veckors leveranstid och 1000 för programmeringen. Den andra skulle ha ungefär 1600 för nycklarna och ca 800 för programmeringen. Upplands Motor (Ford, volvo, Renå mm) skulle bara ta runt 1100 för nycklarna och 600 för programmeringen. Nycklarna beställdes från Tyskland och levererades på mindre än tre dagar. Det skiljde alltså 1300 spänn och 10 dagar mellan orginalverkstad och konkurrent. Jag är tveksam till att man kan få särskilt mycket bättre pris. Snabbt gick det också, de tog in bilen i en lucka mellan två bokningar och programmerade om immobilizern med hjälp av en ODBC-programmerare. Smidigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
I de flesta hissarna så är det rätt så lätt att komma in i själva schaktet.
Om det är intressant så skicka mig ett PM så kan jag förklara hur man gör. När jag var ung så åkte vi väldigt ofta på hiss taken =) och stängde av hissen när det var någon i den =)) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||