FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Japan ingick i de s.k. axelmakterna. D.v.s. på Tysklands sida. Ergo: Japan slogs för Tyskland. Tysklands människosyn hade sannolikt inneburit att de tagit hand om det "asiatiska problemet" så snart segern var klar.
Mer om axelmakterna: http://sv.wikipedia.org/wiki/Axelmakterna |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nyss hört på radion: Nej till stödpaketet. Börsen rasar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hoppsan.... http://www.aftonbladet.se/ekonomi/article3420086.ab
Citat ur artikeln "Bank- och finanssektorn hörde till förlorarna, men datorjätten Apple föll hela 15 procent sedan flera mäklarfirmor rekommenderat sina kunder att inte köpa bolagets aktier. " Situationen blir värre o värre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Man kan ju undra vad finansvärlden gör just nu, jag kan bara anta att man just nu jobbar på att inte vara för beroende av den amerikanska marknaden, vilket är positivt för oss alla.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan någon vänlig själ dra "Worst Case Scenario" för mig i detta sammanhanget? Eller peka mig till en artikel som talar om det för mig
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bakgrundsmusik Wall Street: Run to the hills!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Dags kanske för president Busch att damma av gamla hederliga "heta linjen" och ringa SUPERKAPITALISTEN Putin, han har ju en del pengar runt sig numera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det var inte så länge sedan som svenska staten gick in och räddade svenska banker som hade spekulerat och levt över sina tillgångar. Nordea bl.a.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Inte krävde staten tillbaka dem pengarna när de senare levererade vinster eller att de krävde ägareandelar eller minns jag fel ? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|