FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Nu har Webbkonsulterna höjt priserna på .se och .nu
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Nykomling
|
Vi är fortfarande billigast!! + att vi har sängt priset på com net org info biz + någon till 38 kr + moms.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Citat:
Att ni tar 38:- ex moms för en com-adress ÄR verkligen billigt (speciellt med tanke på att .com och .net deklarerat en prishöjning inom ett par månader) - men eftersom ni tar 175:- ex moms för år 2 och framåt - så bleknar ju den ledarflaggan ganska snabbt (38+175 = 213 + moms på 53,25 = 266,25) delar man då den kostanden för 2 år så får man en årskostnad på 133 SEK.. Vilket gör er hyfsat billiga - men knappast billigast! (om det nu är något ni eftersträvar) Men sen är det en kostnad som jag tycker att det finns anledning att ifrågasätta hos er: Överlåtelseavgift för .com och .net på 495:- ex moms (618,75 ink) - är det vad det kostar att konkurrensbyta ombud till er? En stilla fråga: Vad är det som kostar pengar? Att ni får en ny kund eller att ni skickar en e-postbegäran med inskickad auktoriseringskod? Frågan ställs naturligtvis eftersom detta "i de allra flesta fall" brukar vara en kostnadsfri automatisk process som den övertagande registranten själv kan sätta igång, när han/hon har fått rätt auktoriseringskod och brukar då endast vara behäftat med ett års förnyelse av aktuell domän. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Internet Sweden, jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Att fronta med ett pris, som ändras nästföljande år, är ytterst tveksamt. Alla dessa extraavgifter gör inte saken bättre. Tar WK fortfarande extra betalt för att peka domäner?
Sen undrar jag om inte Internet Sweden blandar ihop överlåtelse med överföring. När man överför en generisk domän mellan två registrarer så tillkommer det vanligtvis ett års förnyelse (med tillhörande avgift). Men när det gäller överlåtelser, dvs byte av ägaruppgifter, så är det sällan någon avgift tas ut överhuvudtaget. Att WK tar 600 spänn för detta är rätt så anmärkningsvärt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Citat:
- köper jag en generisk domän av en person jag inte känner så ligger domänen "oftast" hos ett ombud jag inte känner till eller känner mig bekväm med - därför brukar jag i samma veva som ownertransfer sker även göra en registrartransfer till ett ombud jag är mer bekant med - därför blandade jag ihop dessa två företeelser. (ett tillvägagångssätt som jag för övrigt gissar inte är så ovanligt) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
http://www.wk.se/doman/extra.asp |
|||