FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Webbutveckling är väl det alla vi outcasts som inte blev riktiga programmerare sysslar med..?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Enkla lösningen är att skriva dom. Då blir det aldrig fel.
Kan hålla med om att en del skriver förvånansvärt obegripligt, men det finns de som skriver högst begripligt med. (notera att jag själv valde den smala vägen.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Det stör mig inte så mycket hur folk skriver på ett forum, men får jag in ett CV med dålig svenska så åker det i papperskorgen direkt. Undantaget är naturligtvis om den sökande inte har svenska som modersmål.
Medlemmarna på WN är dock inte sämre på svenska än folk är i allmänhet. Jag får in vissa skräckexempel via företagets kundsupport. Ibland är det så illa att jag nästan inte förstår vad kunderna vill ha sagt. Jag fick ett sådant mail senast idag. En annan intressant aspekt är att man alltid ser språkfelen som andra gör, men aldrig sina egna. Det säger sig självt att man inte ser sina egna fel, eftersom man då hade rättat dem. Det tråkiga är att det anses fult att kommentera andras stavning och grammatik. Man kan aldrig bli bättre om ingen vågar påpeka eventuella fel. Jag menar inte att man ska kommentera varenda litet skrivfel i varje inlägg, men om någon gör samma fel återkommande gånger så borde det egentligen var sjyst att rätta personen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Citat:
Det är väl inte så konstigt att det skrivs och talas sämre svenska när de flesta lärarna har slutat att vara lärare. De borde skämmas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Gustav håller med dig! MEN sen ær det frågan om hur man lægger fram sin åsikt om saken. Socialkompetens och ett bra bemøtande tycker jag ær minst lika lidande som språket hær, precis som det ær i privat & arbetsliv. (inte bland alla naturligtvis)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om en person inte skriver ordentligt beror det nästan alltid på en av dessa fyra anledningar: a ) Dyslektiker b ) Inte svenska som modersmål c ) Mycket ung d ) Idiot I 99,99% av fallen är det alternativ D som är boven. Jag tror inte att en äkta dyslektiker skulle kunna/vilja hålla på med hemsidor/webb/SEO och sådant som vi håller på med här. Något undantag som bekräftar regeln finns det kanske. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag tycker faktiskt att de som inte har svenskan som modersmål men ändå har gett in sig på att lära sig svenska språket kan väldigt bra grammatik. Jag har själv bott i Sverige i 6 år och jag tycker att jag kan stava hyfsat bra. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|