FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kriminell för 80 000:-. Kom igen! Det är inga pengar, blir inget fint när han ska integreras i samhället igen. Tänk er själva körkortet, banken etc.
No good. Bra jobbat av den riktiga polisen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
|
Citat:
Dags lära lite av USA hur en straffskala skall vara utformad, då skulle brottsligheten minska. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
|
Citat:
Du kan inte söka en del säkerhetsklassade arbeten och du slipper garantera få göra lumpen. Bästa vore om belastningsregistret vore öppet. Vill man kolla om någon är straffad idag får man ringa runt till olika domstolarna och kolla efter domar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
|
Citat:
USA har en befolkning på 300 miljoner invånare, man har liberala vapenlagar och man har större socialskillnaden. Man kan inte jemföra rakt av, men hårdare domar på ungdomar som begår brott , gör att dom flestar slutar att begå brott. Alt är dom dör av en överdos bli eller förtids persionerade vid 40 år, då dom har söder pundad kroppen. Givetvis skall man inte sätta en 16 åring på Hall. Utan skicka iväg dom på uppfostring anstalt , där man har kamrat uppfostran och karaktärs skapade åtgärder. Personligen kunder jag inte passa en tid innan jag gjorde lumpen på KA1, där tillämpade man en såna åtgärder , så man lärde sig att komma i tid. ( Om en hel pluton får göra 50 armhävningar och du slipper, så implemterar man kamrat uppfostran och det fungerar. ![]() Men Svenska systemet har kollapsat. Där man ge unga brottslingar åtal eftergifter ( Läs rabatt i Brott ), eftersom systemet saknar all form av auktoritet så fortsätter folk att begå brott. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Sen är det idag faktiskt inte så enkelt att bara för att det inte är ett öppet register så blir det enklare för det. Har vid ett flertal av mina tjänster de senaste åren blivit ombedd att beställa ett utdrag ur belastningsregistret och ge till arbetsgivaren innan anställning kan bli aktuell. Nu senast för två månader sedan när jag fick ett tillfälligt projekt på det fransk/norska oljebolaget Total här i Stavanger, Norge. Är allt fler arbetsgivare som begär att få ett utdrag, visst de kan inte tvinga dig - och vägrar du att fixa ett så får de inte reda på vad du eventuellt gjort - men du kan noga räkna med att dem väljer någon annan då istället... Utan att vara allt för dömande så finns väl risken att jag själv som arbetsgivare hade gjort likadant (visserligen med viss förståelse för om något skett när någon är t.ex. 16 år och den sökande nu är t.ex. 25 - men vet inte ens om det finns kvar då!?) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|