FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du skulle väl bara kunna göra en 302 redirect i htaccess till valfri fil sen klickar sig användaren vidare till index.php.
Jag säger inte att det är rätt, men det är en enkel lösning. Anledningen till 302 är för att redirecten är tillfällig. 301 är permanent. Citat:
Kom på att det inte fungerar. Skyller på att det är sent ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
hehe, ja då kommer de bara studsa om de klickar sig vidare
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om man kör apache så är det....
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Ok, men vilken av de 2 indexsidor man ska sätta koden på? I vanliga fall är min startsida Index.php, men vill ibland lägga in index.htlm som visas först med länken vidare till sidan på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Nu fungerar det, pratade med Richard på looopia och han hjälpte mig med det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag svarar även fast det löst sig..
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Tack KarlRoos, vet till nästa gång
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Asså jag kan inte mycket om dns, så jag kanske har fel. Men jag har för mig att det ska gå att ändra via dns inställningar. Tror du varje gång playahead/annan sida lägger in en reklam på startsidan, sen står det t.ex Gå vidare där det e en länk, tror du den startsidan heter index.php eller index.asp eller vad som helst? Nope, dom brukar heta något annat, för då skulle ju allt vara fel i hela sidan om man skulle länkat till index.php i menyn så kommer man till reklam sidan ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
När man kommer till en reklamsida som du nämner blir man skickad dit av t.ex. sidan som loggar in en, och hör inte alls hit. Det som efterfrågades var DirectoryIndex som TS redan fått svar på. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|