FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Kunder som vill häva sitt köp behöver endast vända sig till vår kundtjänst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
|
Äsch, inlägget jag svarade på kom från Air, och vad han sysslar med har jag ingen aning om.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ännu en sån här tokig tråd där en individ inte är tillräckligt handligskraftig och kan förhandla med en säljare för att därefter dra slutsatsen om det är viktigt/lönsamt för företaget att köpa tjänsten. Ni är några där ute som är för små för att säga NEJ TACK!. Har lång branscherfarenhet och jag håller med om att det alltid finns:
- Impulsshoppare som ångrar sig oavsett hur duktig och tydlig säljaren är. - Kunder som av principskäl inte handlar via telefon och stör sig på alla som ringer - Svaga personer som inte kan säga NEJ TACK och därefter smutskastar företaget Jag kan ge er ett gott råd, ringer en säljare och det låter intressant; kolla så att dom är med i SSF. Om inte undvik att handla från dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Själv kan jag bli bra irriterad på försäljare, men jag har inga som helst problem med att tacka nej eller avfärda dem. Jag blir även förundrad över medlemmar här eftersom jag kanske har en naiv inbillning att de flesta som är medlemmar på WN är någon form av entreprenörer och därmed vill driva sina idéer och tjäna pengar på dem. Få idéer blir gångbara utan försäljning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Skall passa på att varna för 121.nu. Blev under gårdagen uppring av en försäljare till 121.nu då jag är ordförande i en förening.
Säljaren presenterar att vi har info på 121.nu och vill kolla så att kontaktuppgifterna stämmer. Därefter vill han erbjuda oss att bättra på vår info mm och erbjuder ett paket för ca 3000:-, jag säger att detta är helt ointressant. OK blir svaret följt av "då låter jag Er ligga kvar med det grundpaket ni redan har idag" och lägger sin frasering som att avsluta samtalet. Dvs finns en tydlig förväntan att nu skall jag säga "visst det blir bra" och avsluta samtalet. Börjar fundera på vad som är i görningen och påpekar då att detta är väl utan kostnad för vi skall inte köpa något. Får då till svar att detta kostar 1400:- elelr nåt per år. Skall påpeka att vi ALDRIG lämnat uppgifter till 121.nu och ALDRIG beställt något sådant, all tidigare info om oss på 121.nu har de lagt in på eget bevåg. Bara att konstatera att det finns ytterligare en aktör på marknaden som kör med på gränsen till oseriösa säljmetoder (personligen är det för mig över gränsen och brott mot min affärsetik som jag aldrig skulle använda mig av). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Nu kan det vara på det viset att det inte är företaget som är oseriöst utan just den säljaren. Det kan ingå i säljaren talmall och då är företaget väldigt oseriöst. Det kan även vara försäljaren som börjat bli desperat då denne har sålt för lite och vill få in några pengar till hyra och mat. Ett snack med företagets säljchef skulle då förmodligen leda till att personen i fråga fick lämna företaget. Seriösa företag vill bygga långvariga relationer och gillar inte oseriösa säljare. Har man en listtjänst som 121.nu så vill man väl att kunderna ska vara nöjda och betala vackert varje år och även med glädje då de har funnit någon nytta med tjänsten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Medlem
|
Just 121 har jag inte råkat ut för, däremot en lustig typ som ringde åt Telia. Han ville jag skulle tacka ja till deras erbjudande om diverse TV-kanaler, vars tyngdpunkt låg på sport. När jag påpekade att jag får en överdos sport med de nyhetsprogram jag tittar på fortsatte han försöka sälja in paketet med sportkanaler...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
|
Det finns seriösa säljare, problemet är väl att jag aldrig stött på dem ännu.....
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|