Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Varför sån panik efter F-skatt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-16, 05:41 #11
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westmans avatar

Thir13teen, kör på du men ge fan i att använd räddningstjänst, sjukvård, tandvård, vägar och anläggningar som inte är 100% privata och utan bidrag. Betala dessutom tillbaka alla bidrag du fått (barnbidrag, studiebidrag etc.).

Mao., den här tråden var nog den dummaste på bra länge.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 09:30 #12
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Westman@Jun 16 2008, 05:41
Thir13teen, kör på du men ge fan i att använd räddningstjänst, sjukvård, tandvård, vägar och anläggningar som inte är 100% privata och utan bidrag. Betala dessutom tillbaka alla bidrag du fått (barnbidrag, studiebidrag etc.).

Man betalar skatt ändå, även om man inte betalar skatt på inkomsten. Du kan inte komma undantag skatt, så köp du köper mat , så betalar du skatt på det. Så om du utnyttja räddningstjänst, sjukvård osv, så har du redan betalt för det även om du aldrig i hela ditt liv har betalt en krona i inkomstskatt.

Sedan tycker jag man även skall ta med allt onödigt som staten betalar för också, t.e.x partistöd, kulturstöd, moderseringar av stridsvagn S för 4 miljarder för att sedan lägga ner modellen , över generösa politiker arvoden osv osv

Dvs suspekta företagsstöd till företag i glesbyggd..

Sedan har man rätt och ha 1 bas belopp innan man behöver redovisa det för pappa staten, så har man låg omsättning på sin försäljning så kan det vara en lösning.

Men enklast är nog att betala skatt och göra rätt för sig, skatteskulder är inte roliga.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 09:46 #13
Jonathan P Jonathan P är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Jonathan P Jonathan P är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Originally posted by klein@Jun 16 2008, 09:30
Man betalar skatt ändå, även om man inte betalar skatt på inkomsten. Du kan inte komma undantag skatt, så köp du köper mat , så betalar du skatt på det. Så om du utnyttja räddningstjänst, sjukvård osv, så har du redan betalt för det även om du aldrig i hela ditt liv har betalt en krona i inkomstskatt.
:lol: :lol: :lol:

Det där var nog det dummaste jag läst på länge.
Jonathan P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 12:30 #14
Thir13teens avatar
Thir13teen Thir13teen är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Mycket flitig postare
Thir13teens avatar

Citat:
Originally posted by Westman@Jun 16 2008, 05:41

Oj. Ta inte i så du spricker nu.
Thir13teen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 12:41 #15
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Hur ska jag dra av det i min verksamhet då. Ska jag betala designers från min egna ficka med skattade pengar?

Eller ska jag ta emot kvitton skrivna på en post-it-lapp som inte är avdragbara i min bokföring och som jag aldrig får igenom vid revisionen ändå?

Woot, jag fattar inte. Please explain.

Citat:
Originally posted by Thir13teen@Jun 16 2008, 00:21
Eller så struntar man i att berätta för staten om precis alla ekonomiska transaktioner du gör i företaget, om du t.ex. köper en design av någon eller liknande. Väldigt mycket smidigare och väldigt mycket billigare för alla parter. Är det bara jag som som är skrupelfri nog att inte ha något problem med detta? Jag vet redan att svaret från 99% av egenföretagare är ett rungande nej, så vet inte varför jag frågar egentligen
@ Jonny - De flesta vet nog redan vad F-skatt och moms innebär så jag vet inte riktigt vad du ville få fram med din långa uppsats?
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 12:48 #16
Westmans avatar

Westmans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Thir13teen
Citat:
Ursprungligen postat av Westman

Nej då, jag är van att ha med puckon att göra.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 13:53 #17
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Hur ska jag dra av det i min verksamhet då. Ska jag betala designers från min egna ficka med skattade pengar?

Eller ska jag ta emot kvitton skrivna på en post-it-lapp som inte är avdragbara i min bokföring och som jag aldrig får igenom vid revisionen ändå?

Woot, jag fattar inte. Please explain.

Citat:
Ursprungligen postat av Thir13teen
Eller så struntar man i att berätta för staten om precis alla ekonomiska transaktioner du gör i företaget, om du t.ex. köper en design av någon eller liknande. Väldigt mycket smidigare och väldigt mycket billigare för alla parter. Är det bara jag som som är skrupelfri nog att inte ha något problem med detta? Jag vet redan att svaret från 99% av egenföretagare är ett rungande nej, så vet inte varför jag frågar egentligen *
@ Jonny - De flesta vet nog redan vad F-skatt och moms innebär så jag vet inte riktigt vad du ville få fram med din långa uppsats?
Jag tror han menar att du inte berättar om din intäkter och kan på så sätt använda dem svart hur som helst utan att bokföra transaktionerna. Men det är ju inte där den ekonomiska förlusten/vinsten ligger, bara en bekvämlighet.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 14:13 #18
Thir13teens avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Thir13teens avatar

Citat:
Citat:
Originally posted by -Thir13teen@Jun 16 2008, 12:30
Citat:

Nej då, jag är van att ha med puckon att göra.
Ah, mycket ska man bli kallad.

Om du ska kalla mig nåt mer så får du göra det i mitt ansikte och inte på Internet.
Thir13teen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 14:35 #19
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Thir13teen, om det är du som står på domäner Hemsidesidan.se och SnyggareBlogg.se så lär du få problem med skatterverket framöver och det är långt ifrån kul. Vet inte om du är medveten men år 2008 och 2009 lägger skatteverket stora resurser på att hitta skattesmittare inom IT så många hemsidor granskas noga.

Dumt av dig att så öppet skriva hur du väljer att inte betala skatt. Gör man en miss så är det en sak, men väljer man att inte betala skatt när man väljer att jobba med internet så förstör man inte bara för sig själv utan även oss andra då fler blir granskade om man hittar sådana som dig.

Att bli granskad tar tid och det är ofta tiden som saknas för oss företagare, så snälla köp dig en sandlåda och bjud in några vänner och diskutera dina skatteplaner med dem istället för här (för din egen skull)
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 14:43 #20
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Du som köper tjänster bör också kolla upp att företaget har F-skatt.
Vägföreningen i min by råkade ut för att killen som har plogat och skrapat vägarna osv inte hade F-skatt, så nu ska vägföreningen betala sociala avgifter för alla jobb han har gjort, de senaste 20 åren.
Jätterolig kostnad för en vägförening, som inte direkt har pengar över.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017