FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Thir13teen, kör på du men ge fan i att använd räddningstjänst, sjukvård, tandvård, vägar och anläggningar som inte är 100% privata och utan bidrag. Betala dessutom tillbaka alla bidrag du fått (barnbidrag, studiebidrag etc.).
Mao., den här tråden var nog den dummaste på bra länge. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Citat:
Sedan tycker jag man även skall ta med allt onödigt som staten betalar för också, t.e.x partistöd, kulturstöd, moderseringar av stridsvagn S för 4 miljarder för att sedan lägga ner modellen , över generösa politiker arvoden osv osv Dvs suspekta företagsstöd till företag i glesbyggd.. Sedan har man rätt och ha 1 bas belopp innan man behöver redovisa det för pappa staten, så har man låg omsättning på sin försäljning så kan det vara en lösning. Men enklast är nog att betala skatt och göra rätt för sig, skatteskulder är inte roliga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det där var nog det dummaste jag läst på länge. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hur ska jag dra av det i min verksamhet då. Ska jag betala designers från min egna ficka med skattade pengar?
Eller ska jag ta emot kvitton skrivna på en post-it-lapp som inte är avdragbara i min bokföring och som jag aldrig får igenom vid revisionen ändå? Woot, jag fattar inte. Please explain. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Om du ska kalla mig nåt mer så får du göra det i mitt ansikte och inte på Internet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Thir13teen, om det är du som står på domäner Hemsidesidan.se och SnyggareBlogg.se så lär du få problem med skatterverket framöver och det är långt ifrån kul. Vet inte om du är medveten men år 2008 och 2009 lägger skatteverket stora resurser på att hitta skattesmittare inom IT så många hemsidor granskas noga.
Dumt av dig att så öppet skriva hur du väljer att inte betala skatt. Gör man en miss så är det en sak, men väljer man att inte betala skatt när man väljer att jobba med internet så förstör man inte bara för sig själv utan även oss andra då fler blir granskade om man hittar sådana som dig. Att bli granskad tar tid och det är ofta tiden som saknas för oss företagare, så snälla köp dig en sandlåda och bjud in några vänner och diskutera dina skatteplaner med dem istället för här (för din egen skull) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du som köper tjänster bör också kolla upp att företaget har F-skatt.
Vägföreningen i min by råkade ut för att killen som har plogat och skrapat vägarna osv inte hade F-skatt, så nu ska vägföreningen betala sociala avgifter för alla jobb han har gjort, de senaste 20 åren. Jätterolig kostnad för en vägförening, som inte direkt har pengar över. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|