FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det krävs inte så mycket för rena html-sidor eller lättare php-siter. Jag har haft en Raq3:a (K6-2 ~ 300mhz med 128mb ram) i en evighet och kört ett 30-tal domäner på - cirka ~ 100GB transfer per månad utan problem.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag ska köpa en ny, det räcker inte med 256 mb minne.
Kör en hel del saker på servern, fippla lite på den idag, tar ca 25 minuter att starta om. Man kan inte logga in på FTP konton, eller andra websiter än default. VPN tunneln fungerar bara var 3:je gång. Och minnet ligger på 1 GB swap hela tiden. Så det är något allvarligt fel på den. Ni kan ju kolla om ni tycker att denna HTML sida laddar snabbt. http://193.41.215.69/frames.htm Innan den chatchar... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hehe, äntligen får jag svara i en sån här tråd
![]() Sprillans ny ![]() P4 2,8ghz , 1024 mb ram, 40gb hd. Lina: 100mbit @ Redbone |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kör alla mina sajter från två burkar:
Webserver (Apache) Red Hat Fedora Amd XP2200+ 1,5GB RAM 3 x 80 GB HD RAID5 DB-server (MySQL) Red Hat 8 Amd XP2200+ 1,5GB RAM 3 x 80 GB HD RAID5 Känns skönt att hårddiskarna är i RAID5. Har aldrig råkat ut för hårddiskkrasch men en dag kommer väl det också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
hmm
Pentium 4 2.8 Ghz HT 2048 Gb ram + ups Linux Debian Apache Webserver <_< Lina 100 Mbit Med 10 mbit backupp lina ifall nått skulle hända vill flytta servern till köpenhamn pågrund av pengabrist (sägs vara billigare där vem vet) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Orkar inte skriva alla servrarna men mina webservrar är på följande:
Starfall = 2x700mhz, 1024mb ram, 240gb (speglat), 1000mbit backbone till db server mm. Rudolf = 2x2,4ghz, 2048mb ram, 600gb, 1000mbit backbone till db server mm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
vad betalar du ungefär
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
jag?
Jag Bedriver all Drift i egenalokaler söder om stockholm där vi har dynamiska linor 5 - 100mbit. från 1999:-/mån för internet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjenare,
Kände att jag måste vara med här också ![]() Servern används som test och utvecklings miljö för mina projekt runt om på nätet, ska snart hyra in mig på någon dedikerad maskin om någon känner för att dela kostnader ![]() Moderkort: ASRock K7S8XE-R3 CPU: AMD Duron 1.6 Ghz Applebread RAM: 512 MB TwinMos Orginal PC3200 GFX: Riva TNT2 32Mb PCI ![]() LAN: Integrerat nätverkskort skall snart slänga i gigabit då jag skall köra det hemma ![]() Hårdiskar: 5x160GB 1x200GB ingen raid skall ha in 3 st 200GB diskar till eventuelt 4 st till om jag köper ett kontrollerkort till ![]() Mjukvara som körs är: Windows 2003 Enterprise Edition, Apache 1.3, PHP 4, MYSQL, ioFTPD som ftp för min lokala filserver som maskinen till största del används till därav den massiva mängden utrymme ![]() Servern står på en Telia 8Mbit ADSL linna men jag skulle gärna ställt den hos någon med 10Mbit+ full duplex så man kunde använda den lite mer proffesionelt ![]() Så vad jag kan se än så länge så har jag mest diskutrymme i servern och det är alltså jag som har "the biggest diskdrive dick" :P Mvh, Viper Ps. Om någon vill dela eller låta mig hyra in sig på en dedikerad masking med linux och php etc så skicka mig ett PM ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
En p3 866mhz med 512mbr ram och 20 gig hårddisk, Slackware
sekundär namnserver, testserver och kompisar använder den som dump. 233mhz 384 mb ram 2 x 4,3 gig scsi, Slackware Primär namnserver och webbserver. Båda står på bostream adsllinor :lol: Men de funkar bra och p3:an har bara varit två gånger på över ett år och båda gångerna har en trasig propp var anledningen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|