FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har du lust att länka till sidan? (Eller skicka ett pm.) Jag skulle gärna vilja se några riktiga kodexempel där det inte fungerar. Vanligtvis fungerar det ju. Om det nu verkligen är en bugg i Safari vore det bra att ha koll på den. (I 90 % av fallen är det man själv som råkat ställa till det - jag var nyligen helt övertygad om att jag hittat en bugg i php:s xsl-funktioner, men det var förstås en egen miss…) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sasser: som du redan verkar förstå är det sättet fel av flera olika anledningar, även om det funkar. Gör inte så :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Kod:
.hidden .align-left .align-center Lägg till en class i tagge <div id="div-tag" class="align-left hidden" />. Så använder jag classes ofta utöver design. Kod:
<div id="articles"> % en loop% <div class="article"> <h2 class="article-headline"></h2> <p class="article-content hidden"></p> </div> </div> <!-- ett simpelt javascript kan t.ex. gömma article-content genom att lägga till class attributen hidden eller tvärt om --> En annan fördel är att använda Firebug och ha egna standard classer, sedan inspecta och ändra classen direkt i browsern för att se om det är bättre att göra den lilla ändringen. debug.css har jag döpt min class sammling till. Ville bara säga det ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Det är sällan det finns en enda universallösning som alltid är rätt utan man får ofta väga fördelar mot nackdelar utifrån sina förutsättningar, vilket de här som pysslar med databasdesign vet mer än väl.
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Citat:
PS meningen "som du redan verkar förstå är det sättet fel av flera olika anledningar, även om det funkar. Gör inte så" verkar också ganska viktigpettermässig... :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Angående många olika element skulle jag hellre "cluttra" min CSS istället för HTML men det kanske är en smaksak (<- Läs: det är det tamefan inte, du skall ICKE ha CSS inne i din HTML, men om jag säger det så låter jag som en viktigpetter så jag struntar i det). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|