FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag drar in 0:-
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle gärna säga exakt vad jag drar in med det är väldigt svårt att göra detta av olika andledningar, men det hela går runt, får in mer än 10 000 men mindre än 100 000kr/mån
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2. Överdriv aldrig reklamen utan försök lägga dig på en nivå som du själv (eller en genomsnittlig besökare) skulle acceptera så att du inte förlorar det klientel du samlat på dig. Följer du denna korta lista så hittar du den ultimata lösningen. Vad varje enskild företagare på forumet drar in är knappast relevant för någon och dessutom vill nog de flesta inte skylta med detta pga diverse nämnda eller icke nämnda anledningar.
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
Gör man en bra sida ur någon aspekt så kommer också besökare.
Får man besökare kan man också hitta en intäktsmodell. Med en intäktsmodell kommer intäkterna. Affiliat, prenumeration eller försäljning, det beror på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Rent generellt skulle jag vilja tipsa om att ju mer nischad och tydlig din målgrupp är, desto lättare är det att tjäna pengar på besöken.
Varför? -Jo, om du inte har någon målgrupp får du förlita dig på kassa annonsörer och Adsense. Kassa annonsörer som inte har hög relevans för dina besökare kommer leda till dåliga ersättningar. Adsense som enda affärsmodell är dåligt pga. att det är farligt att lägga alla ägg i en korg. Ang. Newyork.se som Grazzy nämnde så skulle jag inte tjäna så mycket på att berätta vad jag drar in på den eller hur? Dock kan man utan problem komma upp i en CPM på 100-300kr om man jobbar mot en mycket nischad och "köpsugen" målgrupp. Tänk även på att affiliateprogram och Adsense inte är hela kakan. På en av mina andra sidor (tshirts.se) står traditionell bannerförsäljning för 70% av intäkterna. Bara att maila runt till butiker i din målgrupp och erbjuda dem en bra och riktad trafikkälla. Tro mig, många nappar och du säkrar intäkten i 6/12/18/whatever månader beroende på hur ditt annonsavtal ser ut. Säkerhet och förutsägbarhet är guld värt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Citat:
Skippa bara allt för hårt säljsnack. Ett kort mail med information om att webbsidan finns, hur många besökare den har och vad en annons skulle kosta är det optimala. Så var inte blyga att maila butiker angående annonsering, även om era sidor är små och okänd. F-skatt är dock ett krav om man ska maila butiker med god respons. Privatpersoner utan f-skatt är endast irriterande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det finns "tyvärr" ingen magisk formel eller recept för hur man tjänar pengar på sidor även om det finns en del tips i inläggen ovan och i andra trådar i forumet. Det finns de som lägger hela sitt liv i en stor sida och sen finns det de som har massor av små sidor, som var och en bidrar med lite intäkter, inom många olika nischer och som hela tiden anpassar sig efter trender och ämnen som är populära för stunden.
Ibland får media och liknande det att låta väldigt enkelt och som att vem som helst kan bli stenrik på väldigt lite jobb men de flesta som lyckats har jobbat väldigt väldigt hårt och länge för att nå dit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
|
Jag har levt på mina webbsidor sedan 2003. Det är ingen lyx men det går om man börjar som student tex. Att dra in 25000 i månaden är ingen större konst med ett par halvstora sidor, med modesta utgifter, grundavdrag och billig öl blir det bättre än att leva på CSN.
En av mina sidor, aolstalker.com hade 1m besökare i månaden under ca 6 månader 2007 och där snittade jag lätt 3-400 dollar om dagen under den perioden. Var alert, häng på nya trender och ägna mindre tid åt att tjäbbla om hur svårt det är att tjäna pengar så går det fint. Det stora priset är att få jobba med det man tycker om och att vara fri att gå upp när man vill eller att gå och lägga sig när man har jobbat 16 timmar i sträck för att få ut en ny tjänst. Diversifiera, var beredd att göra lite avkall på vad som är cleant och utveckla sidor för att tjäna pengar på parallet med att man jobbar med projekten som man faktiskt tror har en långsiktig chans. Sist men inte minst, lita aldrig på stockholmare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Jag känner igen mig mkt på grazzy's beskrivning hehe. 16 timmar i sträck per dag känner jag igen, dock kan jag ändå vara beredd på att lita på en stockholmare
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|